• pelagonia

Vilken badblöja för babysim köpte ni ?

Nyfiken över vilken badblöja ni köpte till era när dem började på babysimmet ?

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Svar på tråden Vilken badblöja för babysim köpte ni ?
  • Lin80

Vi hade imse vimses badbyxa till sonen. Tyckte den var super Köpte dom på www.imsevimse.se/
    Ofta brukar dom även sälja badblöjor på plats tror jag.

• Nie

På vårt bad ville de inte att man hade en badblöja, utan riktiga badbyxor.

• myskatt

Inte badblöja, de har tendens att ge för mycket flytkraft.

Vi köper våra byxor på www.babysimshopen.se. Tycker de med åtdragbar resår i midjan och runt benen är bäst och mer säker vid ev bajsning.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • pelagonia
    Lin80 skrev 2007-09-01 19:51:43 följande:
    Vi hade imse vimses badbyxa till sonen. Tyckte den var super Köpte dom på www.imsevimse.se/ Ofta brukar dom även sälja badblöjor på plats tror jag.
    Kan man köpa dem ute oxå ? Måste ha till på tisdag
  • Mizzz
    pelagonia skrev 2007-09-01 20:01:05 följande:
    Kan man köpa dem ute oxå ? Måste ha till på tisdag
    Ja, på tex babyproffsen.. Sen brukar simhallarna oxå ha dem.
  • pelagonia
    Mizzz skrev 2007-09-01 20:03:34 följande:
    Ja, på tex babyproffsen.. Sen brukar simhallarna oxå ha dem.
    Tack..vet att simhallen säljer..men inte vilka dem är..
  • Lin80

Barnens hus har imse vimse vet jag.

Vill passa på att varna för en annan badbyxa som heter swimpy eller floaty (?). Köpte dom först till sonen men dom slutar på halva rumpan oavsett om man köper rätt storlek. Lämnade tillbaka dom på affären och dom hade tydligen fått jättemånga reklamationer på dessa.

• Uddan

Jag har imse vimsa badbyxa, vi får inte ha badblöja för att de kan läcka..

• pelagonia
    Lin80 skrev 2007-09-01 20:14:39 följande:
    Barnens hus har imse vimse vet jag.Vill passa på att varna för en annan badbyxa som heter swimpy eller floaty (?). Köpte dom först till sonen men dom slutar på halva rumpan oavsett om man köper rätt storlek. Lämnade tillbaka dom på affären och dom hade tydligen fått jättemånga reklamationer på dessa.
    Tack för infon..Då har dem nog Imse på andra barnaffärer oxå..skall kika.
  • MuminMy

Tips! Det är lite svårt med storlekarna så mät ditt barns låromkrets vid ljumsken och omkretsen runt magen strax under naveln så är chansen större att du kommer hem med ett par som passar, det är viktigt de sitter åt ordentligt.

Babysimshopen levererar till dagen efter om man beställer före 13. Dolphin swimwear heter deras bästa badbyxa.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • pelagonia
    MuminMy skrev 2007-09-01 20:47:12 följande:
    Tips! Det är lite svårt med storlekarna så mät ditt barns låromkrets vid ljumsken och omkretsen runt magen strax under naveln så är chansen större att du kommer hem med ett par som passar, det är viktigt de sitter åt ordentligt. Babysimshopen levererar till dagen efter om man beställer före 13. Dolphin swimwear heter deras bästa badbyxa.
    Tack för tipset..Skall mäta.
    Men om man beställer i morgon får man dem på måndag då ?
  • pelagonia

Finns där någon måttabell på sidan ? S eller M ?!

• MuminMy
    pelagonia skrev 2007-09-01 20:50:28 följande:
    Tack för tipset..Skall mäta.Men om man beställer i morgon får man dem på måndag då ?
    Om du ringer måndag morgon har du dem på tisdag Dolphin är ju reglerbara så där är inte måttet jätteviktigt, du kan gå efter vikten.
  • kaveldun

Vi har också imse vimses byxa, funkar jättebra!

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • pelagonia
    MuminMy skrev 2007-09-01 22:07:36 följande:
    Om du ringer måndag morgon har du dem på tisdag Dolphin är ju reglerbara så där är inte måttet jätteviktigt, du kan gå efter vikten.
    Tack..han väger nu ca 9 kg, 75 cm lång..vilken storlek blir det då ?!
  • MuminMy

om barnet är "normalstort" i övrigt (alltså inte väldigt smal eller väldigt knubbig) skulle jag valt medium. har för mig att det står 7-10 kg i dem, har inga här hemma så jag kan inte kolla, vill du vara säker så vänta till måndag och ring in din beställning, de jobbar ändå inte på helgen.

• pelagonia
    MuminMy skrev 2007-09-01 22:17:32 följande:
    om barnet är "normalstort" i övrigt (alltså inte väldigt smal eller väldigt knubbig) skulle jag valt medium. har för mig att det står 7-10 kg i dem, har inga här hemma så jag kan inte kolla, vill du vara säker så vänta till måndag och ring in din beställning, de jobbar ändå inte på helgen.
    Tack för din hjälp..skall ringa dem på måndag.
Svar på tråden Vilken badblöja för babysim köpte ni ?