• Anonym

Är det okej att ha vänner av det andra könet när man är i ett förhållande?

Ja, vad tycker ni? Är det okej för en kvinna att vara nära vän med en man även fast hon har sambo och barn? Och tvärsom. Då menar jag förståss att man träffar denna person ganska ofta, hittar på saker med personen utan sambon.

Motivera gärna vad ni tycker och varför.

• Svar på tråden Är det okej att ha vänner av det andra könet när man är i ett förhållande?
  • cloudberry79

Ja, vänner är viktiga, oavsett kön. Bara för att man träffar någon man tycker om betyder det ju inte att man ska sluta umgås med vissa vänner.

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • snillis

Ja, självklart

I allafall sådana vänner som finns sedan tidigare.
    Min make tex är jättebra kompis med sitt ex. och det är inga som helst problem för mig.
    Några av hans tjejkompisar har jag också blivit nära vän med. Han har god smak - min man

• CeeJay

Ja det är ok! Bara för att det är motsatta könet betyder ju inte det att man är "tänd" på personen - så är man vänner så är man oavsett kön!

• Prego75

Ja, en vän är en vän - oavsett kön. Men visst kan det vara känsligt för ens partner om man har vänner av det motsatta könet - och då dår man kanske ta hänsyn till det. Min man har inga problem med att jag har vänner som är killar/män - men jag har haft pojkvänner tidigare som utgått ifrån att jag gör mer än bara vänskapliga saker med mina manliga vänner, och kallat mig både det ena och det andra....

• Sessan 79

Naturligtvis! Varför skulle det INTE vara ok?
    Man kan ju inte säga upp bekantskapen med sina vänner bara för att man skaffar partner.
    Är det så att ens partner är väldigt svartsjuk så bör denne nog överväga att söka hjälp för sin sjukdom tycker jag.
    Man kan inte styra så över en annan människa att man bestämmer vilka hon ska träffa!

• Zaria

Självklart,jag är kompis med mitt ex och har massor med killkompisar,han har massor med tjejkompisar och kontakt med ett par av sina ex,litar på honom till 100% när han säger att de gara är kompisar,hans tjejkompisar är dessutom jättetrevliga och verkar vara glada att han träffat någon så det är inga problem alls.

• flingflong

Absolut. Det har både jag och sambon. Skulle aldrig ge upp mina vänner för att de råkar vara av det manliga könet.

Livet är för kort för att bråka
  • Terryleene

Naturligtvis. Skall man säga upp bekantskapen med sina vänner för att man går in i ett förhållande? Det vore ju sjukt. Och var ska man dra gränsen? Få man isåfall umgås med sina homovänner av motsatt kön? Gäller det bara heterovänner så "förbjuds" det ju för att det förväntas ligga någon form av attraktion eller sexuella känslor bakom. Är det då för att ens partner inte litar på att man kan tygla sina lustar, eller vad?

Svar på tråden Är det okej att ha vänner av det andra könet när man är i ett förhållande?