• Twinkle Little Star

När ska man åka till Venedig?

Jag och maken planerar att åka i väg på en weekendresa när vi firar 10-årig bröllopsdag. Vi skulle vilja se Venedig - men när är bästa tiden att åka dit? Det är ju kul om det inte är absolut fullproppat med turister men samtidigt vill man ju vara där när säsongen är fin.

Tips på vad man "måste" göra om man är där över en helg?

• Svar på tråden När ska man åka till Venedig?
  • Cluedo

Antingen åker man på våren då det är jättefint med all grönska, eller så väljer man sommaren för värmen eller kanske i vinter när det är de stora "maskeraderna" där. Det kan ju vara en upplevelse att se alla människor med masker osv. Tror att de hålls i typ februari, men är inte alls säker....

Venedig är en stad som man antingen älskar eller hatar. jag tycker att den är underbar...

ha de så bra

• Twinkle Little Star

Ja, vi funderar egentligen på fler alternativ också; Prag, Paris och Rom... Bara det är romantiskt så är det ju bra!

Tack för tipsen!

• Cluedo

Rom är okså underbart fin med Colosseum och allt det där och en stad man bör se...fast detsamma gälle rju Paris med Eiffeltornet osv.
    Prag har jag inte varit i, men skulle jag välja skulle jag nog ta Venedig för det var en otroligt härlig upplevelse.

Hoppas ni får en romantisk weekend...
    Paris blev "vår" stad då jag blev gravid där med vårt första barn....

• Mooonlight

Venedig är mysigast på hösten, i oktober ungefär. Disigt och dimmigt bland kanalerna och allt. Magiskt...

Svar på tråden När ska man åka till Venedig?