• jumelles

vilken dinapp till välling?

Mina tvillingflickor är 6 månader (lite yngre kan man räkna då de föddes v 31). Vi började nyligen med majsvälling på kvällarna (tidigare bara amning och baby semp-plus på kvällen)efter "godkännande" från bvc. De tycker det är jättegott men problemet är att jag inte vet vilka nappar jag ska använda. Tidigare har vi ju haft de med allra minsta hålet och nu tänkte jag att man logiskt sett till vällingen borde ha napp med större hål, så jag började använda de vi fått när vi köpt Esskas stora nappflaskor. Men flickorna kiknar nästan, eller det rinner i alla fall en massa utanför, och de blir arga och ledsna för det kommer för mycket. Så jag har fått återgå till napparna med små hål, men tycker det verkar konstigt om det är de vi ska använda till välling. Det tar ju en väldigt tid att äta så och är tungt att suga i sig en hel flaska. Nån som vet vilka nappar vi bör använda?? Är det nåt särskilt vi bör tänka på när vi byter t större hål? Jag har provat att skruva locket hårt.

• Svar på tråden vilken dinapp till välling?
  • xenaa

vad jag fick höra när jag frågade expediten på babyproffsen så sa han att napp nummer 2 alltså nästa steg, är till välling o sånt

????????○♥☼☺Leo - 07-06-22 ☺☼ ♥○?????????
  • xenaa

hmm vad konstigt egentligen . men om de går med den första nappen , men tar lång tid så fortsätt med den. Om dom tycker de är bättre vill säga

????????○♥☼☺Leo - 07-06-22 ☺☼ ♥○?????????
  • memlis
    jumelles skrev 2007-09-01 20:54:41 följande:
    Mina tvillingflickor är 6 månader (lite yngre kan man räkna då de föddes v 31). Vi började nyligen med majsvälling på kvällarna (tidigare bara amning och baby semp-plus på kvällen)efter "godkännande" från bvc. De tycker det är jättegott men problemet är att jag inte vet vilka nappar jag ska använda. Tidigare har vi ju haft de med allra minsta hålet och nu tänkte jag att man logiskt sett till vällingen borde ha napp med större hål, så jag började använda de vi fått när vi köpt Esskas stora nappflaskor. Men flickorna kiknar nästan, eller det rinner i alla fall en massa utanför, och de blir arga och ledsna för det kommer för mycket. Så jag har fått återgå till napparna med små hål, men tycker det verkar konstigt om det är de vi ska använda till välling. Det tar ju en väldigt tid att äta så och är tungt att suga i sig en hel flaska. Nån som vet vilka nappar vi bör använda?? Är det nåt särskilt vi bör tänka på när vi byter t större hål? Jag har provat att skruva locket hårt.
    Vi har precis samma problem. Vi använder oss oxå av Esskas nappflaskor. Vi har bytt tillbaka till napparna med små hål. Jag hade oxå hört att man skulle ha dom "vanliga" napparna när man började med välling men det funkade inte alls för oss. Ebba får fortsätta med napparna med små hål helt enkelt.
    Hur lång tid tar det för dina flickor att äta? Jag tycker nämligen inte det tar så lång tid för Ebba att äta. Typ en kvart skulle jag tro att det tar och det är alldeles lagom för att hon ska hinna komma till ro och somna för natten
    Mamma till prinsessan Ebba född 070226
  • yava

skruva inte locket för hårt och använd den nappen som barnen trivs med. strunta i vad alla proffs säger, det är skillnad från barn till barn. har laborerat med alla sorter till mina grabbar och det har gått bra när dom får bestämma!
    hoppas det går bra och lyssna till dina barn.
    lycka till

• yava

ett tips som jag glömde är att göra ett eget extra hål med en nål. det funkade det oxå!

• Dora

Jag använder bara anatomiska nappar till mina barn. Det kommer lite långsammare ur den och då kan man ha ett större hål. Så slipper dom suga för kung och fosterland för att det ska komma något.

• jumelles

Tack för svar och tips! Tror tjejerna får fortsätta med smånapparna så länge de vill då. Nä det tar väl kanske inte så hemskt lång tid egentligen, men jag har fått för mig att de ibland blir trötta av själva sugandet och därför inte orkar få i sig tillräckligt med välling, utan slutar äta innan de är helt mätta. Med större hål är det mer bara klunk klunk klunk (de gånger de har accepterat en sån napp) och så har de ätit upp. Ja ja, fortsättning följer i livet med små bebbar som ska börja äta!

Svar på tråden vilken dinapp till välling?