• Anonym (vad göra)

sexberoende / sexmissbruk

Min man är sexberoende, eller sexmissbrukare eller vad man ska kalla det.
    Såg en film för ett tag sen om en man som gång på gång bedrog sin fru, inte för att det var något fel på henne, de hade jättebra sexliv och han älskade henne jättemycket. Men han kunde inte sluta tänka på sex, och se alla snygga tjejer som potentiella ligg.
    Precis såhär är min man också!
    Han lovar och svär att han älskar mig över allt annat, och vi har bra sexliv (sex var och varannan dag!)
    Men ändå känner han ett sug efter att ha sex med andra kvinnor.
    Han är jätteärlig med mig, och erkänner att det är ett problem för honom, för som ni kan förstå är det inte lätt. Och om vi inte varit gifta och haft barn så hade jag inte orkat vara kvar med honom. Tills nu har jag kämpat, men jag känner mig ändå så värdelös när han känner att han vill ha sex med andra dessutom.

Så nu känner jag att vi kommit till en punkt där det inte är hållbart. Han måste få nån typ av hjälp för att inte såra mig eller skada vår familj!

Nån som har något tips om hur man kan börja?
    Vars ska man vända sig?
    Vad kan man göra egentligen?

Behöver hjälp!

• Svar på tråden sexberoende / sexmissbruk
  • Anonym (*)

jag tror jag också såg den dokumentären, var det den som Mannen var förbjuden med att kolla på porrfilm och att onanera när han hade varit hos en sexpsykolog? Du/ni kan ju försöka hitta en psykolog som verkligen är insatt i ämnet och som kan hjälpa dig och din familj. jag hoppas allt blir bättre för er. och att han inte hinner såra dig och er familj.

Svar på tråden sexberoende / sexmissbruk