Ringsjal i "Föräldrar och barn"?
Man får en ringsjal om man prenumererar på tidningen "föräldrar och barn". Hur länge har man användning för en sån? (jag är helt nybörjare på ämnet). Min son är snart 10 veckor och väger 7 kilo.
Man får en ringsjal om man prenumererar på tidningen "föräldrar och barn". Hur länge har man användning för en sån? (jag är helt nybörjare på ämnet). Min son är snart 10 veckor och väger 7 kilo.
En ringsjal använder man när barnet har blivit lite större. Jag har precis fått hem min ringsjal från föräldrar och barn och jag kommer att vänta lite med den och min dotter är fyra månader. Jag bär henne istället i en en elastisk sjal, en Sino.
Glömde säga att det finns säkert sätt att bära ett litet barn i en ringsjal men jag tycker inte att det känns lika bra som i en elastisk.
Jag började anv. den när dottern var ca 3 månader. Det beror både på hur stark man är och hur mycket barnet väger hur länge man kan använda den. Min dotter väger 10,7 kg (10 mån.) och min rygg är klen så jag orkar bära henne max. 20-30 min. nu.
Jag har Föräldrar & Barns sjal och tycker att den är super! Lillkillen som är 4,5 mån älskar att sitta i den. Har dock inte burit på "vanligt" ringsjalsvis utan burit japanskt. Då fungerar det även att bära en liten som inte är helt stadig i huvudet och kroppen än.
www.faktisktpraktiskt.se/barinstruktioner/Japanskt/index.html
Går aldrig hemifrån numera utan ringsjalen.
Jag har oxå ringsjalen och den är ett komplement till mina långsjalar. Används endast för korta turer då den belastar bara ena axelt och det lätt blir tungt då.
Man kan bära i den praktiskt taget från bb men det är nog enklare när barnet kommit upp i storlek. Hur länge du orkar det är upp till dej, en kort bärning kanske funkar till 20 kg och mer...