• miniGrynet

Vart hitta möbler till dockskåp, i skala 1:18 (eller som passar), till ett Lundby-skåp.

Har nyss fått tag i ett jättefint Lundby-skåp som ska renoveras av mig för att om några år tas över av dottern.

Är nu sugen på att hitta möbler som kan passa i skåpet, så inte hela möblemanget är Lundby. Skulle vara roligt att variera sig lite grann!

Så, kom gärna med länkar och tips på vart man kan hitta möbler som kan passa!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Vart hitta möbler till dockskåp, i skala 1:18 (eller som passar), till ett Lundby-skåp.
  • miniGrynet

Tack! Har kikat där en hel del. Finns det några fler butiker på nätet kanske?

• Sweety82

Här nedan är en länk till en butik på nätet som säljer möbler till Lundby dockhus.
    www.dunderbutiken.se/

Här är en butik som säljer dockhusmöbler, men inte Lundby.
    www.dockhus.se/

Och så klart som du redan fått tips om, ifall du vill ha begagnade möbler till dockhuset så finns ju Tradera mfl.

• miniGrynet

Funderar på tex www.dockhus.se, är det i rätt skala så det inte blir alldeles fel i ett Lundby-skåp. Finns ju andra storlekar på dockhus nämligen...

• Sweety82

Jo det har du väl rätt i, står det inte vilken skala det är i? Hmm, jag sökte efter butiker på google så jag har själv inte köpt ifrån dom. Annars hade dom fina möbler till dockhus.

• miniGrynet

Dom har mycket fint, det håller jag med! Men som sagt, många av sakerna är tyvärr fel mått tror jag... Kommer se ut som mastodont-möbler i Lundby-skåpet. Får maila dom och fråga helt enkelt, det har jag gjort med en annan sida men inte fått svar ännu och det klart, det är ju helg.

• Sweety82

Jag hittade en till butik på nätet, vet inte om skala 1:12 passar till Lundby dockhus? Såg att du skrev i rubriken skala 1:18 så då kanske det blir fel storlek på möblerna? Men men, du kan i alla fall kolla länken nedan

www.nallehuset.se/index.php&catId=4

• jummie

Fyndade ett Lundby dockhus igår på Loppis. Hela 20 kr gick kalaset lös på Dock var det utan inredning...

Trodde i min enfald att man kunde hitta sånt billigt på Tradera men det är ju f*n inte billigt!! Även om det handlar om några tjugor per st så blir det ju hiskeliga summor innan huset är komplett!

Tror att jag ska bege mig ut på fler loppisar o fynda inredning.. KAnske kan vara ett tips för dig oxå om du vill få lite variation på sakerna?

• miniGrynet

Tack!
    Ja, den skalan blir lite fel. Men jag ska kika ändå, det är ändå roligt att titta.

• miniGrynet

Loppisar kan ju vara bra.
    Tyvärr är jag inte så bra på loppisar och vart det finns, men jag ska hålla ögon o öron öppna.

Billigaste Lundby-sakerna har jag hittat på www.hikmet.se, där är det en hel del billigare än i andra butiker.

• Sweety82

Jag har själv sparat mitt gamla Lundby dockhus från när jag var liten som min dotter (om jag nu får någon) ska få när hon blir stor... fast en pojke kanske också är intresserad av att leka med det, vem vet Lycka till med letandet

• miniGrynet

puffar upp den här lite, hoppas på fler som vet!

• Shelly

Detta är ju en pysseltråd
    Så du kan ju kolla www.nabbi.se
    Där hittar du mönster till dockmöbler som passar.
    Så roligt för dottern att själv (och med din hjälp) kunna göra sina egna dockskåpsmöbler av Nabbi-pärlor.
    Det blir både billigt och roligt - pyssligt

Svar på tråden Vart hitta möbler till dockskåp, i skala 1:18 (eller som passar), till ett Lundby-skåp.