• marmelade

Efterlysning! Bästa doppresent till tjej!

Hej!

Vi har fått äran att vara gudföräldrar åt min brors dotter och vill självklart ge bort en riktigt fin doppresent. Så nu vill jag ha tips på era mest uppskattade gåvor eller presenter ni fått till era små!

• Svar på tråden Efterlysning! Bästa doppresent till tjej!
  • raspberryrevolution

När jag gett doppresent till mina sykonbarn har jag köpt något jag själv skulle uppskatta när jag blev vuxen och det blev ett smyckeskrin som jag graverade deras namn på locket.

• marmelade

Tack för tipset! Låter som en god idé! Fler idéer?

• Gable

Guldsmycken som hon kan använda när hon blir större, fondsparande.

• marmelade

Ja guldsmycken är ju faktiskt aldrig fel... Vi tjejer (de flesta av oss i vart fall)är ju små skator som gillar allt som glittrar!

• Joffi

Jag köpte ett finare album från Ordning&Reda där jag skrev tjejens namn och födelsedatum på första sidan, och dekorerade med hjärtan och lite annat och på sista sidan skrev jag "ett minne från dopdagen" och så datum och vem det var ifrån. Hon fick ett armband i silver och rosa också.

• October

Vi fick en orreforsvas av mina föräldrar till sonen. Den höga vasen som är formad som ett hjärta. Med graverat namn och födelsedatum på. Tycker att vasen är jättefin och man kan ju ha den framme även utan blommor i. Dessutom har man ju alltid en vas till hans blommor, vasen är perfekt till vanliga buketter med lite längre skaft. Den heter My heart från Orrefors om du är intresserad.

• Cattis1981

En dopflaggstång med namnet graverat på. Det fick vi och det tyckte jag var både kul och lite speciellt. Den kan man ju använda både till födelsedag och namnsdag.

• Ullis33

Smycken tar ju alla till när de inte vet vad de ska köpa - så köp inte det...

Smyckesskrin däremot är ju fräckt.

Eller sängkläder, handdukar eller fleecefiltar med ingraverade namn.

Personliga presenter är bäst....

• jannovich

Jag sjöng in en skiva tillsammans med två kompisar med 46 barnlåtar. Till skivan gjorde jag ett sånghäfte med texterna på alla låtar. Personligt och uppskattat!

• killenkott

Jag tycker att det är så kul med speldosor.
    Vi ger alltid det inom syskon familjerna.
    Så alla baran en egn unik speldosa.
    Inte ens sån från typ guldfynd,utan en lite finare i ex trä.

• augusti06

En handgjord gunghäst (finns i Tungelsta vid tågstationen) kostar 400 kr jag lovar att den kommer bli uppskattat av barnet. Min dotter fick en som i dop pressent leker jätte mycket med den hon är nu 1 år.

• Parvens syrra

Jag köpte två små burkar från guld fynd med min första tand och min första lock. och sen kläder till det till mitt gudbarn förra sommarn.

Nu ska jag bli gudmor igen och har köpt ett fotoalbum från guld fynd som man kan skriva i på dom första sidorna och sedan lägga foton men även bådy, byxor och strumpor.. och en nalle puh bok min syster tycker så mycket om nalle puh..

• marmelade

Åh! Vilka jättebra tips!!! Tack!

• Skutt

Det finns en box på Bokia som ser ut som en stor bok. I den finns det fack och låder som man kan samla/lägga första tanden, locken, bandet från BB etc Jag har fyllt min med det mesta...BB bandet, kort, första pyjamasen, skrivit upp vad hon fick och av vem och lagt ner lappan, tidnings utklipp etc
    Vi har den i bokhllan och tar ner och fyller på den ibland...
    Jag är mycket glad för den:)
    Nu är hon tre och vi tittar i den tillsammans och prata om sakerna där i...mycket trevligt:)
    Kram

• Florens

En gästbok.... som senare dyker upp på alla kalas

• marmelade

Hej!

Tackar åter igen för era tips! Har kikat runt här i stan efter ett smyckesskrin (men har inte hittat några fina) men har nu nog bestämt mig för en trearmad ljusstake? Vad tror ni om det? Tänkte att den kan hon ju tända och ha framme hela livet? Är ju kul omdet är något hon kan få användning för tänkte jag? Och tända ljus är väl lite symboliskt för dopet?

• marmelade

Det här blev det: Första teskeden i serien "olga". Tänkte samla på den till henne... Och en sparbössa i form av en sittande flodhäst. Hoppas det går hem! TACK ALLA FÖR ERA TOPPENTIPS!!!

Svar på tråden Efterlysning! Bästa doppresent till tjej!