Ewry och TS: Vår lille kille på fem månader är dunderförkyld just nu så vi använder också näsfrida... Han gillar den inte heller, men faktum är att den suger ut en hel del så det blir ju att mycket obehag en kort stund istället för att knappt kunna andas. Men jaa, han gillar den inte. Jag har provat suga medan han äter, och det funkar lite bättre. Jag har även provat ge honom en favoritleksak att greja med, vilket hjälpte lite. En annan sak är att jag använder de små engångsrenässansflaskorna några minuter innan jag suger, och då kommer mycket mer ut eftersom att det lösts upp... Ja, det här blev ju en väldigt lång utläggning om snor, men ja, det är ju så synd om de små stackarna som inte förstår varför det knappt går att andas
Ett annat tips vad gäller näsfrida! Använd inte filtret, det blir så svårt att suga då. Snoret håller sig där nere i den hårda delen ändå så man riskerar inte att dra in det. Istället suger det mycket mycket bättre. Så... koksaltlösning, vänta några minuter och suuuuug! Lycka till... Vi är så trötta på den här förkylningen allihop. Hur längre brukar de kunna vara snoriga då de är så här små tror ni?