• jennsan22

besiktning av lägenhet

i morgon ska jag ha besiktning av min gammla lägenhet. Vi städade du den för ett tag sedan. När jag pratade med kvinnan som skulle utföra besiktningen börjar hon klaga och säher att det inte ser bra ut. (hon har vart där och haft visning på lägenheten) jasså vad är det då säger jag; I princip allt. Mren snälla jag VET att vi tädade som galningar där. jag, min mamma min bästa kompis plus hennes mamma. Jag har ingen erfaranhet av sådant här. Är rädd att hon kör över mig totalt imorrn (hon var verkligen ingen trevlig person) vad ska jag tänka på?
    Tack!

• Svar på tråden besiktning av lägenhet
  • Neria

Hjälp! Jag har varit med om exakt samma sak när vi flyttade sist, fast då var det fönsterna hon klagade.
    Jag vet inte av vilka du hyr lägenheten av, men jag vill bara ge dig ett tips. Har du tittat om det finns fettfläckar i sovrummet, lr sprickor i handfatet, i kaklet. För att om hon tycker att det är onormalt slitage så kan det bli så att du får betala för det.
    Oss debiterade dom 3000 kr för omtapesering i sovrummet.
    Vi gick till hyresgäst föreningen som sa att dom ej får ta ut så mycket pengar.
    Jag håller tummarna för dig!

Svar på tråden besiktning av lägenhet