• lundqvist

Hur få bort dess förbaskade flugor??

Vårat kök har invaderats av dessa förbaskade småflugor Har inge disk inga sopor framme men likt förbannat poppar dom fram

Killen fick ett totalt utbrott i morse & tog nog all hårspray jag äger & försökte på detta vis få bort dom Inte kunde han lyssna på mig att detta va lönlöst

Men ni som har haft detta problem, hur i helskotta får man bort dom??? Trodde ju att dom skulle försvinna nu då det vart lite kallare plus att vi renoverar köket men dom verkar ju föröka ig värre än kaniner

Tacksam för svar

Stolt Mamma Till Leia 060830
  • Svar på tråden Hur få bort dess förbaskade flugor??
  • aktuelle

kan det vara bananflugor då? vi har många nu, bananerna blir bruna tokfort! blomflugor ska ju tydligen dras till gult.. så man ska blanda vatten pyttelite diskmedel (för att bryta ytspänningen) och jag trooor det var ättika helst i en gul skål och dit ska de drunkna..

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • Armani

Är de dom här små svarta eller är det bananflugor du har problem med?

En vacker dag hoppas jag att du kommer för att stanna hos oss!
  • bellanbus

Ta små glas och häll i

Ättika
    Lite koncentrerad saft
    Lite vatten
    En droppe diskmedel

Ställ ut dem lite varstans så lovar jag dig att du snart kan skörda lik

Välkomna till Effelltown....
  • Angel eyes

jag brukar ta ett glas, fylla till hälften med vatten, till hälften med vinäger och en liten droppe diskmedel. De dras till det och drunknar. Lycka till!

• Sexymala

om det är banan flugor fick jag tipset att hälla lite ättiksprit i avlopp och torka lite där de oftast sitter... har inte provat än, men har köpt ättika

• bellanbus

Den blandningen jag skrev funkar!

Sen var det ngn här på fl som sa att jag även skulle hälla klorin i avloppen o låta det stå över natten, för det är där de lägger äggen och när man kranar vatten så kläcks äggen..
    Så ös på klorin

Det var tydligen ngt anticimex sagt till henne det om klorinen..

Välkomna till Effelltown....
  • Truffles

Vi brukar koka upp vatten i en stoooor kastrull och sakta låta det rinna ner genom slasken/vasken, detta gör vi i besvärliga tider under ett par tre dagar i rad och därefter börjar de försvinna i och med att äggen dött, men de som inte var i slasken just då lägger ju nya ägg varför det efter första omgången behöver upprepas några gånger till.

• lundqvist

Nu ska det inhandlas Ättika minsann sen blir det både klorin, ättika & diskmedel för nu ska dom bort

Ja vete tusan vart dom kommer ifrån.-o För bananer har vi inte & blommor exosterar inte nu i köket & det är därinne dom bor, men men nu med era tips så ska jag minsann vinna kriget om vårat kök

Stolt Mamma Till Leia 060830
Svar på tråden Hur få bort dess förbaskade flugor??