• Anonym

Röd i ljumskarna...

Jag är så röd i mina ljumskar. Det försvinner inte! Har provat med lite olika salvor utan resultat. Någon med tips om hur detta kan försvinna? Kan det vara svamp som satt sig i ljumsken? Tips?

• Svar på tråden Röd i ljumskarna...
  • Anonym

prova med bepanten elelr vad den heter, den är bra. miniderm är bra också men om du är torr o så. har du provat dem?

• Cluedo

prova svampmedel om du tror att dte är svamp.... Ring sjukvårdsupplysningen, där kan man ju vara anonym.....

• Anonym

eller ring vårdcentralen o fråga dem om råd.

• Anonym

potatismjöl kan funger eller banpuder från sjukvårdspersonal

• Anonym

Om du inte redan gör det, försök sova utan trosor.
    Smörj med tex inotyol/bepanthen, ta på dig ett par luftiga pyjamasbyxor/mjuka shorts som du inte är så rädd om (för att skydda sängkläderna emot salvan som tyvärr kan missfärga lite).

Det borde bli bättre då.

Men du kanske även behöver se över vad du använder för trosor, om det är så att dom kanske sitter lite dumt och skaver eller nåt?

Potatismjöl som nån tipsade om kan nog också fungera!

Är det svamp behöver du ju svamp-medel, men då behöver du kanske uppsöka läkare så du vet ifall det är svamp eller inte.
    Vet inte om det är bra att använda såna medel om man inte har svamp, kanske bara irriterar ännu mera?

Hoppas det blir bättre!

• Anonym

Tack för era svar! Eftersom det vätskar verkar det som om det är svamp. ringde upplysningen och de sa att jag kan prova Canesten eller likn. i 1-2 veckor för att det ska försvinna. Annars får jag söka läkarhjälp.
    Sedan ska jag helst sova naken, inte ha för tajta byxor eftersom dvamp växer där det är varmt och fuktigt. FÅr väl springa runt i mysbyxor . Hoppas det försvinner iallafall.

N¨gon som vet om rakningen kan vara boven i dramat?

• jaOmagen

bort me underkläderrna ett tag, gå i lösa pyamasbyxor av tunt material o lufta mycke, kanske byta trosor till hotpants? sitter dom o skaver emot huden kanske?

nej men av dme trosorna o ha lösa tunna byxor så de får mycke luft därnere ;) sov naken.. de kan hjälpa

• jaOmagen

absolut kan rakning va en bov, jag smörjer både innan o efter rakning med babyolja för att hårsäckarna ska bli mjukare o husen, de har hjälpt mej!

• Anonym

Rakning kan alla gånger vara ett av problemen!
    Tyvärr... naturligt är naturligast!

Svar på tråden Röd i ljumskarna...