• Patsy Dee

Torey Hayden

Någon mer än jag som har fastnat för hennes böcker?
    Tycker hon är en helt fantastisk författare.
    Tror jag läst nästan alla böcker hon har skrivit.

Era favoriter av henne?
    Och nån som har tips på liknande författare eller böcker?

• Svar på tråden Torey Hayden
  • sallybuse

jag har läst hennes böcker.Och tycker att dom är så bra.Tyckte nog att burpojken var bäst.Har tyvärr ingen annan författare precis nu.Men jag kan fundera ett tag så kommer jag kanske på nån.

• Dino78

Jag älskar hennes böcker. Har dock inte läst Den mekaniska katten än, den står i hyllan dock.
    Spökflickan var den jag läste först, men gillar alla lika mycket.

Det finns en författare som ska vara liknande...men nu minns jag inte namnet...ska kollla om jag lade nån bok på ösnkelistan på bokus.

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

Kathy Harrison hette hon.
    Finns två böcker på bokus iaf: "De bortglömda barnen" och "Den bortlämnande flickan". Det verkar vara samma stuk på böckerna iaf.

DIF i själ och hjärta
  • Patsy Dee

Okej, tack för tipset, ska kolla in hennes böcket på biblioteket!

Spökflickan var första boken jag läste av henne också... tror nog det är en av de bästa också.
    Men Burpojken är också bra.

• m851020

har oxå läst några av hennes böcker och dom är jätte bra

• susye

har läst allt av henne
    men däremot inte kathy harrison men de böckerna ska ajgleta upp nån stans o köpa

• Patsy Dee

Ja, när jag väl börjar med någon av hennes böcker också så kan jag inte sluta.

• Pingys mamma

Ja! Hon är underbar, det var väl Rävungen som fick mig att fastna för henne.
    Va heter han.. som skrev Pojken som kallades det?
    Har bara läst hans första men det är ju också en fruktansvärd historia. Sedan finns den ju om truckerhoran "Sarah" men där kom det ju fram att den var påhittad
    En som också var bra var... shit vad jag är dålig på att komma ihåg James Frey tror jag han heter, boken är turjos med en hand på som är doppad i färgat strössel.

Boken om Marilyn Monroe av Joyce Carol Oats - Blonde är super!

• Patsy Dee

Okej, tack för tipsen!

Läste precis Rävungen faktiskt, läst Tigerungen före faktiskt (fortsättningen på Rävungen)
    =)

• ballerinamuffins

Har osså läst hennes böcker, fast inte solros skogen och mekaniska katten, de verka så tråkiga,
    han som skrev pojken som kallades Det heter Dave pelzer.
    Osså väldigt bra, sen finns det Kirre, Gör vad ni vill men döda henne inte, lilla fången Elliot,

De e de enda ja komemr på nu.

• sallybuse

Boken som James Frey skrev heter Tusen bitar.Han har skrivit en till och den heter min vän Leonard.Mycket mycket bra böcker.Dom bästa jag har läst.Och mycket sorgliga.Man blev väldigt tagen av dessa böcker.Så du som inte läst dom gör de.Du kommer inte att ångra dig.

• susye

har beställt kathy harrisons bok den bortlämnade flickan nu

• Patsy Dee

oh, jag vill också beställa böcker men får vänta lite så jag inte ruinerar familjen..=)

• Murloc

Har läst ett gäng böcker av henne. Minns när man var runt 10-12 och hittade en bok i bokhyllan hemma hos mamma, och läste. Gillade den faktiskt.

• Ecin

Jaa älskar hennes böcker!! Har läst några.. Men jag har såå dåligt minne så jag minns inte ens vad alla handlade om.. Men Spökflickan och Burpojken gillade jag..
    Nu har jag hållt på med "Bara barnet" hur länge som helst, över ett år.. den tycker jag inte alls är lika bra.. Får se om jag nånsin läser ut den..
    Oftast streckläser man ju när dom är bra
    Nu när jag ska vara barnledig får vi se om jag får nån tid till att läsa, har varit jättedåig på att läsa flera månader.. Hamnar mest framför TVn

• Gisney

Solrosskogen var lite trög att läsa men annars tycker jag mycket om hennes böcker!

• Geshia

har inte läst nån av hennes böcker än.. men hört talas om henne och hört bra saker bara. :) sitter och funder på om jag ska beställa hennes bok "vackra barn" hmm.. tror den hette så..

• cilis

Torey Hayden skriver verkligen bra och gripande böcker. Så gör även James Frey, gud så jag grät när jag läste dem. Fast dem kan vara väldigt råa, lite som en käftsmäll, speciellt den första (tusen bitar). Men det kan man behöva ibland, ruskas om lite.

• Patsy Dee

Måste kolla upp hans böcker också då...=)

Svar på tråden Torey Hayden