• Anonym (Nöjesresa)

Nöjesresa m jobbet

Hej har en sambo som blivit bjuden m jobbet till London,en nöjesresa.Från fredag till måndag.Tycker ni jag är löjlig som inte gillar att han åker med??,vi har en bebis hemma på 10 månader.Vet hur det vart på dom andra resorna,festande och en sliten man som kommer hem.

vill vara anonym då jag har syster och vänner här inne.

• Svar på tråden Nöjesresa m jobbet
  • Lola Jämtland

Ja, jag tycker nog att det är lite löjligt tänkt.

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Anonym (() () ())

Låt gubben följa med på resan,tänk vad mysigt du och den lilla får...
    Jag skulle åxå vilja att min gubbe åkte iväg nångång så att jag hade tid för mej själv.

• Jenny 1978

Nej det tycker jag verkligen inte att du är.
    Du kommer ju att stå för ett ganka tungt jlob där hemma, sedan att få hem ett vrak som kanske är trött ett par dagar ytterligare är ju inte så kul.

EGOGIRL - Carolina Gynning Läs den, den är grym!
  • speedy gonzales

om du varit i hans sits, skulle du inte vilja åka då?
    jag själv hade aldrig sagt något om att jag tycker han skulle stannat hemma. man behöver egentid även om det med jobb.

• Anonym (Nöjesresa)

puffar.....................

• ReRant

Klart killen ska få åka.

Är det svartsjuka som spökar eller är det något annat?

• fruis

Jag tycker nog också att när man har små barn så får man prioritera rätt hårt vad man använder tiden utanför familjen till. En nödvändig arbetsresa får väl gå men att bara åka på en ren nöjestripp? Nej, jag hade själv sagt nej och jag tycker nog att varje man med vettet i behåll också skulle ha tackat nej och hänvisat till familjen.

• Anonym (Kärlek)

Jätteviktigt att du inte stoppar hans resa!!!
    Jag och min man har levt ihop i 20 år. Har tänkt endel på vad som gör oss så lyckliga ihop och kommer alltid fram till samma sak: Vi stödjer varandra och låter varandra ha egen tid. Vi reser , tränar och har fritidsintressen tillsammans- men (väldigt viktigt!) vi reser också tillsammans med egna vänner, arbetskamrater och har egna aktiviteter. För mig är det en självklarhet att kunna göra sådana resor och aktiviteter - skulle inte må bra i ett förhållande som begränsade mitt liv.

Skulle aldrig i livet stoppa min mans resa- utan vara superglad över att han fick chansen att åka!

• babykaboom

Jag hade nog oxå kunnat känna som du känner... och kanske varit lite avundsjuk!

Men jag hade definitivt ändå "låtit" honom åka! Han kommer ju få det jättekul... Men förklara för honom att du känner som du känner, och att du nu förväntar dig en egen lyxhelg borta nån gång längre fram.

• Anonym

Min sambo/fästman aldrig följa med på en resa utomlands klart man tackar nej då.. man kan ju inte resa utan sin partner! :S jaja där ser man vad alla människor är olika, men det är väl bra antar jag annars skulle ingenting gå ihop :)

Svar på tråden Nöjesresa m jobbet