• GoldMD

Checka in Resesängen???

Japp,som rubriken lyder.
    Hur har ni gjrot när ni rest med resesäng??? är ju alldelens för stor för våra väskor..går det bra att checka in som en specialare (som med barnvagn) eller hur gör man??*funderar*

MYCKET TACKSAM FÖR TIPS

♥Mamma till underbara Angelica♥
  • Svar på tråden Checka in Resesängen???
  • Jordgubbsflickan

Vår resesäng är som en väska så den checkar vi in som vanligt....

Är det en sådan ni har?

• vinterbabyn

Godmorgon GoldMD..

vår är också som en väska.. så checkar väl in den normalt. tar med brion, tänkte packa blöjor o sånt i den..

• Tigerwoman

Om dom fälls ihop som en liten väska i ett fordral brukar dom oftast gå som vanligt bagage. Dom vet på flygplatsen när dom ser den om den bör gå som special-bagage eller inte.

• Tildas o Skrutts mamma

När vi flög med resesäng (Arlanda 2004) så gick den som specialbagage. Man får (eller får köpa, jag kommer inte ihåg) en plastsäck som man tar runt för att skydda sängen. Sedan checkar man in den i en speciell disk.
    När man kommer fram ligger den på bagagebandet med de andra väskorna...

• LillSkruttet

Åh....kanske kan vara bra att ta med resesängen... Men går den då på lilltjejens bagagetyngd eller räknas den på våran? Ska dessutom ha med sulkyn också...så den ska ju också checkas in....

Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars
  • carola1977

Olika på olika flygbolag säkert, men på Sterling får inte barn under en viss ålder (2 år) ha något bagage. Alltså, deras packning räknas in i de vuxnas bagagevikt. Sulkyn är specialbagage och räknas inte in i bagagevikten. Resesäng har vi tack och lov sluppit ha med oss så jag kan inte svara på det.

LillSkruttet skrev 2007-09-03 10:38:09 följande:
    Åh....kanske kan vara bra att ta med resesängen... Men går den då på lilltjejens bagagetyngd eller räknas den på våran? Ska dessutom ha med sulkyn också...så den ska ju också checkas in....
  • carola1977

Oj, 2 år tror jag skulle det stå.
    Hoppas resesäng går som specialbagage för de väger ju en del så annars blir det inte mycket annan packning . Måste ni ha med det? Hotell brukar ha resesängar om man bokar det.

• LillSkruttet
    carola1977 skrev 2007-09-03 10:42:26 följande:
    Oj, 2 år tror jag skulle det stå.Hoppas resesäng går som specialbagage för de väger ju en del så annars blir det inte mycket annan packning . Måste ni ha med det? Hotell brukar ha resesängar om man bokar det.
    Vet inte....hade tänkt att hon skulle kunna sova i våran säng. Men det går ju enbart om det är en riktigt dubbelsäng, och inte två sängar som skjutits ihop bara. Ang förbokning vet jag inte om det funkar eftersom vi åker på söndag och det är sistaminuten-resa.....
  • LillSkruttet

... och vi åker ospecat. Så jag vet inte vart vi hamnar....

• GoldMD

oj..vad många svar

Tackar & Bockar vi bokade en extra säng men det är ingen spjälsäng så den måste vi kånka med Jo,det är en sån där i väska,,,kom på en till smart idé...ska packa blöjor runt sängen (i väskan där)

Tack allesammans!
    imorgon bitti åååkkkeeerr viii

♥Mamma till underbara Angelica♥
Svar på tråden Checka in Resesängen???