• adrenalin

*Hej! Jag är bara i v10 så jag har än så länge

Hej! Jag är bara i v10 så jag har än så länge ingen stor mage som klämmer här och där på tarmarna. Men jag får håll hela tiden helt utan anledning! Mjälthugg alltså. är det pga graviditeten eller är det något annat? Kanske nån fler som känner igen sig?

• Svar på tråden *Hej! Jag är bara i v10 så jag har än så länge
  • Bålsta Mia

Jag känner igen mig!
    Jag är i v.23 och de senaste veckorna har jag också fått "håll" eller något liknande? när jag promenerar..
    Håll brukar man ju få när man inte har ätit eller ätit massor och sen går i rask takt, men på mig kan det komma när som helst..då jag går fort, ja ibland även då jag går sakta..så konstigt!

De kommer som hugg i sidan av magen..Någon som vet vad detta kan vara??? Det är så frustrerande att inte kunna gå en härlig promenad utan att veta om det ska göra ont eller inte?

• aabb

Jag känner igen mig - började hos mig redan i vacka 14-15, kommer ibland - kan då kanppt gå alls på ett tag! Vet dock INTE vad det beror på!

• MiniM

Jag känner också av denna smärta emellanåt. Har haft det ett bra tag, är i v 29 nu. På måndag ska jag till BM så då tänkte jag passa på att fråga! Återkommer alltså senare

• Skånetjejen

Hej!
    Det är ligamenten som börjar tänjas ut och inget farligt alls. Brukar i och för sig inte börja förrän senare typ v 15-16 men det är säkert individuellt.
    Ta det lite lugnare än vanligt, det brukar gå över för att kanske komma igen några veckor/månader senare.

• LAA

Nänä, inte utan anledning. Du är ju gravid!

• Brasset

Det är vanligt att man får håll under graviditeten.

• Frugan

Samma här! Är i vecka 33 nu men fick håll i början av graviditeten utan någon orsak. En gång hände det när vi var ute och skulle shoppa men jag fick leta mig en stol i närmaste butiken eftersom jag inte kunde gå pga smärta! (Det blev ingen shoppingdag efter det).

Det hjälper att slå sig ner en stund eller ligga en stund. Nu senare har jag (tack och lov) inte haft problem med det som liknar håll.

• adrenalin

Tack för era svar! Jag ska nog ta å skriva ner det och fråga bm när jag går på inskrivning på tisdag. Jag tycker jag får alla symtom så himla tidigt. Som täppt i näsan tex! Det har jag haft sen v6 och näsblod har jag också haft ett tag nu. Min kropp måste ju vara överkänslig.

• adrenalin

jag glömde faktiskt lappen där jag skrivit ner frågan och glömde att fråga
    :) Det var mycket jag inte frågade! Tex hade jag fått en blödniing några dar innan men jag vågade liksom inte fråga nåt om det! Vet inte hur det blev egentligen. Blir nog bättre nästa gång!

Svar på tråden *Hej! Jag är bara i v10 så jag har än så länge