• äppelpäppel

Ska man ta med telefonnummer på namnlapparna?

Tänkte beställa namnlappar. Men jag undrar, ska man skriva telefonnummer på dom eller inte?? Blir kanske lite mycket med telefonnummer på t ex varenda strumpa..? Men på vissa andra kläder, overaller mm, så kanske det är praktiskt med tele. Hur har ni andra gjort?

Och kan man stryka namnlappar på strumpor, eller måste man sy då?

Hur har ni märkt era nappar?

Mycket med det här

• Svar på tråden Ska man ta med telefonnummer på namnlapparna?
  • snuttan2

Jag har bara med hans namn på kläderna förutom som du säger jacka o overall, kan ju hända att man är någonannanstans än dagis o vimsig som jag är kan jag glömma.
    jag ströck på en namnlapp uppe i ena strumpan för jag tänkte att dom måste ju se att paren hör ihop.?

• FruSvensson

Jag har namn och mobilnummer på alla lappar. På dagis bryr de sig ju inte om numret, men det är kanon om man glömmer något på badhuset, lekplatsen etc eller om det hemskaste skulle hända - att man slarvade bort barnet i t ex affären!

• snuttan2

Glömde att jag beställde lappar från Ellos där fanns ett kit med lång remsa o penna sen är det bara att skriva det man vill o stryka på.
    Ang nappar har jag sett på dagis att många skriver initialerna på.
    Många lappar blir det ibland tar jag bara tuchpennan o skriver hans initialer på etiketten som sitter i plagget.

• äppelpäppel

Ja, jag funderar på att bara skriva namnet. Sen kan jag ju skriva telefonnummer med märkpenna på ytterkläderna..

• äppelpäppel

Fru Svensson

Ja, det har du rätt i. Man är ju inte alltid på dagis! På badhuset vet ju ingen vem N S är..
    Däremot hoppas jag att jag åtminstone kommer ihåg att ta med dottern hem

• Dora

Jag skrev namnet med en tuschpenna på nappen.

• Bästamorsan
    FruSvensson skrev 2007-09-03 09:42:20 följande:
    Jag har namn och mobilnummer på alla lappar. På dagis bryr de sig ju inte om numret, men det är kanon om man glömmer något på badhuset, lekplatsen etc eller om det hemskaste skulle hända - att man slarvade bort barnet i t ex affären!
    Så har jag med - toppenbra!
    Bara att stryka på och stryka av...
    Har skrivit båda mina barns förnamn + telenummer.

Nappar till dagis skulle jag satsa på namnnappar om jag hade ett nappbarn.
    Min lilla suger på tummen =)
  • äppelpäppel

Tack för era svar!

Ska beställa namnlappar nu, skriver med telefonnummer för säkerhets skull.

Napparna märker jag med märkpenna, det borde väl hålla ett tag

• Mystra

Köpte jättediskreta påstrykningslappar från pippilotta.se. Man kunde utforma dem lite som man ville men jag skrev efternamn och mitt mobilnr. Har så ovanligt efternam så jag tyckte det räckte med det samt att det är bra om ett ev syskon ska ärva kläderna.

Gillar att de är så diskreta eftersom jag planerar att sälja fortfarande fräscha kläder på second hand eller Tradera när de är färdiganvända.

• Selma77

Hej!

www.namnband.se är ett bra tips, de är billiga.

Jag blev tipsad om att bara märka med efternamnet i plagget, så kan de användas av kommande syskon också. Och jag skippar nog telefonnummret, man vet ju inte om man flyttar eller byter mobilnummer en vacker dag.

• snuttan2

de lappar jag stryker på var det bara att värma igen med strykjärnet på baksidan av plagget så går det fint att flyta/ta bort märket.

• semlan99

vi har valt att bara skriva efternamn och mobilnummer så stämmer lapparna till alla barnen, men vi har inget sonnamn så då är det inte så stor risk att någon heter samma.

Svar på tråden Ska man ta med telefonnummer på namnlapparna?