• juniregn

risken för MF??

Hur stor är risken egentligen för MF?Känns som om man många gånger nojjar upp sig alldeles för mycket!Har ätit pergo,är 25 och tror jag gör allt för att fostret ska trivas!Är nu i v5 så det är väldigt tidigt men jag kan inte riktigt vara glad och lycklig för jag är så rädd för MF.På nått sätt ställer jag in mig på att det kommer hända för att det inte ska bli fullt så jobbigt om det skulle bli så.Kanske är det inte så konstigt med tanke på hur länge man försökte innan det tog.(nästan 2 år)När jag ringde min läkare så sa sköterskan att jag skulle få komma in på koll v 8 för att se om det fanns något foster eller om det bara var en överutvecklad äggblåsa-blev helt ställd då men klart att det har gjort mig mera rädd.Känns lite klumpigt av henna att slänga ur sig en sån grej bara sådär.Och är det vanligt att det blir så,att man går runt och tror att allt är som det ska å så visar det sig att man aldrig varit gravid?Vet att det bara är att vänta och se men det är inte lätt alla gånger.kramar

• Svar på tråden risken för MF??
  • Långbenopluto

Vill börja med att säga grattis!

1 av 4 grav slutar tyvärr i missfall...

Men glädj dig nu! Du väntar barn och INTE missfall!

Mamma till Marcus och Isak
  • juniregn

Tack,jag ska försöka men det är inte så lätt.Önskar bara man kunde vara förbi dom mest kritiska veckorna!

• pallonhaj

Jag är själv i v 6 och känner lite som du.

Men man får försöka tänka positivt, att det ska gå vägen.

Vi har oxå försökt i 2 år, så man vill så hemst gärna att det ska gå bra nu!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
  • juniregn

Ja man får nog göra det,vara glad för vad man har just nu liksom!Blir nog alldeles knäpp om något går snett nu men man får väl ta det då!Hoppas att allt går bra för dig pallonhaj,skriv gärna och berätta hur det går!

• pallonhaj

Tack desamma! Vi får hålla tummarna för varandra!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
  • Långbenopluto

Jag vet att det är inte lätt...

Vi försökte i 7 år....fick 2 missfall innan vår Isak kom 10 veckor för tidigt...

Lycka till!!!

Mamma till Marcus och Isak
  • Arrax

Å grattis till graviditeten. Den sköterskan tänkte sig inte för vad hon sa, mycket dumt gjort.
    Nä va gravid och njut av det.

Kram

(¯`°?.¸ ♥ Testdag 9 September ♥ ¸.?°´¯)
  • juniregn

Tack arrax,för stödet när det gällde sköterskan!tack oxå ni andra för lite peppning! Går ju upp och ner hela tiden men ska verkligen försöka slappna av lite...hoppas bara att den lilla grodan vill stanna kvar i mig!
    kram

Svar på tråden risken för MF??