Från finland?
Finns här många finlandsfamiljer på detta forum??Jag bor i Finland men har som liten bott några år i Sverige. Var i Finland bor ni isåfall?
Finns här många finlandsfamiljer på detta forum??Jag bor i Finland men har som liten bott några år i Sverige. Var i Finland bor ni isåfall?
Jag är svensk men flyttade till Espoo för 2 år sedan för att arbeta tillfälligt. Så blev det att jag stannade i Finland. Nu bor jag dock med sambo och vår son uppe i Rovaniemi. Vart i Finland bor du?
Jag bor i Tammisaari!
Vi är en blandningsfamilj.. både norsk/finsk/svensk.. en god nordisk blandning med andra ord:) Min familj kommer från Ylitornio och Pello... OH som jag längtar efter finsk korv (HK lenkki/lauantaimakkaraa) och Turun sinappia!!
Jag bor i Finland, i Vasa, tillsammans med sambo och våra två barn.
Beror på om du menar fasta finland eller "bihanget" Vi bor på Åland, så jag tillhör väl det sistnämnda
Jag ar en akta finlandsvensk, fran Hango..men som nufortiden ar bosatt i Holland! En liten pekpinne till signaturen KALL OL
...... Det heter ju nog Ekenas!
Jag bor i Pietarsaari men är född i sverige
Jag är sverigefinsk och bor i helsingfors sedan 1 år tillbaka.
sindi...
Min sambo o släkten är därifrån.
Släkten Kif/Hellöre är från Jakobstad/Pietarsaari.
Dom har en sommarstuga ute i havet men nära Hällan, liten ön med en hus o vedbod.