• saris

Ang storlek på Gulliver spjälsäng...

Stämmer det att Ikea har gjort spjälsängen Gulliver större??? Jag läste att den gamla var 117*60, och då funkar ju inte Ikeas madrasser till som är 120*60. Nån som kanske har en gammal hemma som kan mäta så jag inte lägger pengar på en säng som det inte går att hitta madrass till.

• Svar på tråden Ang storlek på Gulliver spjälsäng...
  • turpis

de har bytt mått på alla spjälsängar till större! så nu är det samma som alla andra märkens.

• saris

Tack, då är det med andra ord lönlöst att köpa en begagnad Gulliver utan madrass då det förmoligen inte går att köpa en ny madrass som passar...

• Malinski79
    saris skrev 2007-09-03 13:56:40 följande:
    Tack, då är det med andra ord lönlöst att köpa en begagnad Gulliver utan madrass då det förmoligen inte går att köpa en ny madrass som passar...
    Stämmer, om du inte får den gamla madrassen med oxå,men de kanske känns sådär..För IKEA har tydligen inga gamla madrasser kvar,men du kan ju kolla upp det..
  • turpis

Det du kan göra är väl att måttbeställa en madrass, eller skära till av en billig madrass.

• Med grynet i magen

Vi har en Gulliver spjälsäng hemma sen ettan (somidag är 5,5 år gammal), och madrassmåttet här är 110*55 cm.Det NYA bäddmåttet för en Guliver är av någon anledning 120*60 cm...De måtten gäller även hos andra leverantörer (jag har kollat!).

Fast man kan ju alltid tvätta en äldre madrass i tvättmaskinen, åtminstone de av skumgummi.

• lionez

Jag har en gammal och bäddmåttet är 55*112cm

• lionez

Jag skrev en annons på blocket om en önskan att köpa en madrass av det måttet. Fick rätt många svar. Fick tag på en sån där tjock madrass 12cm med tunn bäddmadrass för 200kr.

• mallis80

Sambon ringt IKEA ang. just gamla modellen av GULLIVER som är lite mindre i måttet än den nya GULLLIVER. Fick till svar att det bara var att beställa på varuhuset, vid återköp/byten tror jag bestämt han sa och sedan skickar de hem madrassen. Får inte ha madrassen i varuhuset eller på hemsidan pga av säkerhetsrisker om man köper den mindre madrassen och den större sängen.

• Carolina 83

Tack!
    Jag har köpt en sån spjälsäng på blocket utan madrass IDAG!! Kom hem en timme senare med madrass från ikea. Lagom kul när jag upptäckte att den var alldelles för stor =/ Förra ägaren hade slängt madrassen! Vet inte om hon var medveten om att måtten ändrats! Jag hade ingen aaning! Kännde mig lite lurad! Har googlat mig galen efter en madrass med rätt mått!! Men nu hoppas jag det löser sig! Så tack för den här tråden! Änglar =)

• LillaBus

HAr haft samma problem, men jag köpte en hyfsat billig madrass på Jysk som jag klippte till rätt storlek. Inga problem alls!

Svar på tråden Ang storlek på Gulliver spjälsäng...