• Dora

Behöver tips på BILLIG bordsdekoration!

Vi ska hålla dop-fika hemma och jag skulle vilja dekorera borden med något fint men billigt.
    Tacksam för alla tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 10:16:39:
    Så här blev det! (Hoppas det funkar nu... Första gången jag lägger med en bild)

www.familjeliv.se/krypin/indra_o_tilde/gallery/php3sypzp_thumb.jpg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 10:17:27:
    Äsch då! Bilden är större i galleriet.

• Svar på tråden Behöver tips på BILLIG bordsdekoration!
  • MaddeMamman

Årstids-tema, Rönnbärskvistar

• Pshevil

Jag köpte vita pappersdukar och satte sedan fast tunt mönstrat papper på duken i mitten av bordet. Använde samma mönstrade papper till att göra servettringar runt de enfärgade servetterna. Köpte små genomskinliga glas/värmeljushållare från Ikea som jag hade som små vaser med vatten i och avklippte blommor som "simmade" i. Temat var grönt ;)

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • gemelli

Murgröna är sååå fint och rätt billigt om du köper en stor på typ Plantaget...

En liten Vide i magen enligt ul
  • huge smile

Stora fina blockljus i olika färger, man kan dekorera ljusfaten med saker ur naturen, t.ex. rönnbär, höstlöv, stenar, vackert gräs med mera.

• chacha

Vi köpte till vårt bröllop hjärtformad pasta och en silver-sprejflaska. sen sprayade vi pastan silverfärgad och strödde på alla bord. blev fint och folk berömde dekorationerna, många häpnade när jag sa att det bara var pasta.....fint behöver inte vara dyrt!

• Dora
    hambo skrev 2007-09-03 17:33:28 följande:
    Vi köpte till vårt bröllop hjärtformad pasta och en silver-sprejflaska. sen sprayade vi pastan silverfärgad och strödde på alla bord. blev fint och folk berömde dekorationerna, många häpnade när jag sa att det bara var pasta.....fint behöver inte vara dyrt!
    Det var en kul grej! Finns sån pasta i vanliga mataffärer?
  • Grus grus

På vår dotters dop hade vi glas-skålar med vatten i, och flytljus som såg ut som solrosor. Servetterna hade matchande solrosmönster. Enkelt, billigt och väldigt mysigt och snyggt!

Mamma till Lovis!
  • chacha

ja det var kungsörnens hjärt-pasta, men vet ej om den finns kvar....

Svar på tråden Behöver tips på BILLIG bordsdekoration!