• En Saga

Fler som bor inne i stan som har barn?Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Fler som bor inne i stan som har barn?Vad tycker ni om det?
  • Angel80

Om vi pratar lägenhet, innerstan, storstad. I love it! Skulle aldrig för mitt liv flytta till förorten el annan ort för att bo i hus el liknande. Älskar att allt är öppet dygnet runt, alltid människor runt omkring. Bara man går ut genom dörren har man tusentals saker att välja mellan att göra. Däremot kan det vara skönt och avkopplande att vistas på lantställe under en vecka el två. Sen får jag myror i brallan.

Jag anar ugglor i potatisåkern och har många bollar i elden.
  • Angel80

Ja en son

• Isolde

Vi har två barn och bor i Vasastan i Stockholm. Funkar jättebra! Barnen vet ju inte om något annat, och har man ett bra dagis som är ute mycket plus en lekpark i närheten behöver man inte bekymra sig om att man inte har trädgård.

Att bo i stan är något vi har valt, så det är inte så att vi egentligen vill flytta till villa eller till förorten. Ingen av oss är intresserade av ha hus. Det hjälper förstås att man har sommarhus (eller tillgång till), för hur det än är, är det skönare att inte vara i stan en varm sommar.

Dina feministmuffins på nätet: www.familjeliv.se/Forum-11-256/m21780218.html
  • Angel80

TS - varför frågar du? Funderar du på att flytta till stan, el att flytta utanför stan? Fungerar det bra för er el inte? *nyfiken*

• utlandsmamma

Själv bor jag i London med tre barn, skulle aldrig kunna tänka mig att flytta till en förort. Älskar att ha resturanger runt hörnan, butiker som alltid är öppna. Älskar att barnen har så nära till vänner och skola. I London kan man dock bo centralt och ha ett radhus med trädgård, så bättre kan det inte bli. Skrattande

• Rusty

Jag bor också inne i stan med barn. Vill inte flytta ut och behöva lägga värdefull tid på att pendla till jobbet. Och så trivs vi otroligt bra.

• Mami S

Bor i innerstan med två barn. Jag trodde ALDRIG att vi skulle flytta härifrån men nu gör vi det. Det känns hur bra som helst. Vi kommer nog flytta tillbaka nångång. Eller det vet jag att vi kommer. Jag älskar stan. Men just nu ser jag fram emot stor yta och glida runt i min nya, fina bil...

• AstraTrillian

Vi bor mitt i stan och det funkar såklart hur bra som helst. Jag är uppväxt mitt i Stockholm och Köpenhamn så har inte så mycket annat att relatera till. Det finns ju parker att vara i och så kan man alltid åka ut i skogen på elgerna och skrota runt.
    Det enda som är dåligt är att det är så dyrt, vi har bara råd med vår lilla 2:a på 45 kvm. Fast det funkar faktiskt också bra.

• Pelleping

Bor mitt stan och jag vill flytta! Allt detta jävla oljud hela tiden gör mig galen, trafik, galna grannar och sirener.

• mrsbygg

vi bor i stan i en lägenhet å jag är såååååååååååååå trött på stan!!

vill flytta till hus och har en egen tomt som ungarna kan leka på! ist för att gå till lekparken!

Svar på tråden Fler som bor inne i stan som har barn?Vad tycker ni om det?