Vilken BARNförsäkring är den bästa o bäst pris??
trygg hansa har en bra och hyffsat billig.
Vi har Folksams livförsäkring på vår 5 månader gammla son.
Dom va rätt biligga i detta fall.
Puff Puff
Vi har Skandia. Första året får man halva priset. Hur mycket det kostar beror förstås på hur stort försäkringsbelopp du väljer. En person från Skandia kom hem till oss och berättade om försäkringen. Jag hade läst på ganska mycket innan och jämfört Skandia och TryggHansa, som jag tyckte verkade likvärdiga. Personen från Skandia sa att den största skillnaden var att TryggHansa inte hade något skydd för psykisk sjukdom.
Vi har Trygg Hansa.
Den va bäst när vi läste igenom alla papper som vi skickade efter.
Vet inte om dom är billigast men det va nog inte det vi prioriterade.
vi hade en oberoende försäkringsmäklare hos oss när dottern föddes och han sa att trygg hansas barnförsäkring är det absolut bästa... Det finns tydligen ingen annan försäkring som mäter sig med den..
Första året fick vi den för halva priset, nu tror jag den ligger på 975 kr per halvår...
vi har trygg hansa för då vi tecknade var det den bästa... vet att den tex till skillnad från folksam täcker medfödda sjukdomar som tex ADHD å liknande... vet ej med psykisk sjukdom...
säger som nån annan sa... priset kollade vi inte på då....
sen sa någon att Länsförsäkringar är väldigt lätta att ha å göra med när det väl gäller... iaf på hem å bil förs.
Vi hade också en försäkringsmäklare hos oss. Både jag och mannen hade kollat runt och jämfört olika bolag och mer eller mindre bestämt oss för trygg hansa innan han kom hit. Sen sa han också att dom han dom bästa villkoren och då bestämde vi oss för dom.
Kontakta INSPLANET - de kollar upp billigaste försäkringen till dig. Du måste dock vara lite insatt i vad försäkringen ska täcka och på vilket belopp du vill försäkra barnet på. Det är ju inte alltid den billigast är den med de bästa villkoren.
Det finns ett nytt bolag som heter Euro accident som är billigast - jag ska få hem papper om den nu snart från Insplanet, så får vi se om den är bra.
Man kan jämföra olika barnförsäkringar på Konsumenternas försäkringsbyrå´s hemsida (tror jag det heter, googla!)Där finns information om vad som ska ingå i en försäkring.
Att Trygghansa skulle vara bäst som några skrivit här stämmer INTE enligt den hemsidan...