Dyna till stokke tripp-trapp? Funkar någon annan än orginalet?
Jepp, som rubriken lyder... Finns det någon annan dyna som passar till stokke-stolarna, eller måste man köpa orginalet?
Någon som har "mönster" till att sy en egen?
Jepp, som rubriken lyder... Finns det någon annan dyna som passar till stokke-stolarna, eller måste man köpa orginalet?
Någon som har "mönster" till att sy en egen?
hmmm, jag tror inte jag ahr stokkes, men jag har köpt en sån uppblåsbar på ikea, passar inte kanon men bättre än ingen iaf.
En sån kan man kanske ha till att börja med åtminstone! Tack!
Köp en Antilop barnstol (som Ikeadynan passar till) för 99:- på Ikea. Att använda tills han blir lite större. Perfekt ju även sen att ha när det komme folk med barn eller ni ska hem till nån. och så kostar den ju nästan inget heller.
Jag tycker Tripp Trapp stolen är superbra, absolut. Har haft den till tre ungar. Men egentligen allra bäst när inte bygeln längre behövs. Då kan barnet själv klättra upp och sitter i bra höjd.
Alla prisar Antilop-stolen, men jag gillar den inte alls! Elise satt uppbullad i stokken idag och vi provar nog med den först, hon är ju 4 månader, så det dröjer nog inte länge förren den passar bra! Skulle dock vilja ha en fin dyna till den!
har för mig att jag sett mönster nån stans..annars kanske du hittar på tradera kanske.
Ja ett mönster skulle jag vara jätteintresserad av. Köpte en stokke i går, men ännu ingen dyna. Det är såå klottigt när tösen äter så jag tror den skulle vara full med matklott jämnt Kunde vara bra att sy en i vaxdukstyg eller liknande. Hur är originaldynornas tyg? Lätta att rengöra?
Orginaldynan är nog i vanligt bomull, så den får man nog slänge i maskinen! =) Men 400 spänn, rena rånet!
Puffar för mönster!
Jag vet att Polkadot Design pricis lanserat en dyna för Trip Trap. Jättefina, prickiga dynor.
Kolla www.polka.se
Tack, ska kolla in direkt!
Fin dyna är totalt bortkastade pengar. Typiskt en sån sak som man köper för att inse tre månader senare att det var helt onödigt. Det är bara precis i början det funkar med fin-dyna, sedan blir den så OLIDLIGT smutsig och kladdig att den helt enkelt inte går att ha där, för man måste tvätta den typ varje dag. Den enda dyna som funkar är IKEAs uppblåsbara i plast, som man kan skölja av och som tomatsås-fläckarna inte fastnar på.
Finns ju andra plastade material också som är att torka av bara... Därför jag även efterlyser ett mönster!
Nu har jag satt dit en helt "vanlig" dyna från Jysk. En med nalle puh och heffaklumpen på. Hade den innan på en traditionell barnstol. Den funkar ok på stokken och får lov att duga. Fast skulle gärna sy en mer passande i annat tyg.
Jag vet en tjej som sytt nya dynor till sin & andras Stokke stolar. Ska kolla (om jag hittar henne) om hon köpt det eller ritat efter en gammal dyna.
Köpte själv en orginaldyna, gissa om den var kladdig & grisig i början.
Inte värd pengarna!
Sy i vaxduk låter ju kalas lättare att torka av.
här kommer en beskrivning på sittdyna om man vill s själv.
Har ni frågar kan ni ställa dem till henne, hon heter mammakul på FL
gekko-attsyengecko.blogspot.com/search/label/Stolsdyna
tack så mycket!!
här kanske finns något: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m9842557.html
Jag hade lite skumgummi hemma så jag sydde en sittdyna och en ryggdyna (2-3 cm tjock), jag ritade bara av sitsen och klippte därefter. Sen sydde jag ett fodral av barntyg. Jag sydde också fast kardborre i sittdynan och klistrade på kardborre på sitsen så sitter den där den ska. Den blev riktigt bra och rester av både skumgummi och tyg fanns det hemma så det kostade mig inget När de blir för smutsiga så slänger jag hela dynan i tvättmaskinen.
Vi har en originaldyna, den följe med när vi köpte begagnat. Men den är rätt värdelös eftersom den inte går att torka av.
Har själv funderat på att sy en egen dyna med antingen vaxduk eller sånt plastat tyg (sånt som ser ut som vanligt tyg men ändå går att torka av).