• Anonym (Anna)

Vad är viktigt i en relation?

Vad anser Du är viktigt i en relation? Vad ska din partner ha för egenskaper? Och vad kan du ha överseende med?

• Svar på tråden Vad är viktigt i en relation?
  • Hannah76

Det är mycket som är viktigt.. Att man unnar varandra att utvecklasa, växa och ha kul. Jag tycker också att det är viktigt att man har kul tillsammans, då klarar man det mesta. Saker som att man älskar varann, är kära, litar på varandra osv tycker jag är självklara saker - utan det inget förhållande. Jag kan ha överseende med att vi är olika på en del plan, det gör att vi kompletterar varann för det mesta, men det krockar ibland.*S*

• Anonym (Anna)

O vilka egenskaper vill du att din partnet ska ha då?

• Lequisha

Vet inte om man kan peka ut just vissa egenskaper utan det är väl nån fin mix av mycket,
    Han ska vara omtänksam men inte toffel.
    Han ska ha humor men kunna förstå situationers allvar oxå.
    Han ska vara kärleksfull men inte klängig.
    Han ska ha en egen vilja men även ta hänsyn till min vilja.
    Trogen naturligtvis, och så ska han ju älska mig

Samt allt det som Hanna76 skrev

• Hannah76

Att han ska vara omtänksam, varm, rolig, trygg och hyfsat säker på sig själv.

• Anonym

Han ska vara busig och ha glimten i ögat, men vuxen och mogen nog att ta ansvar i både med- och motgångar!!

Ansvarskännande!!

Inititivrik!

Händig....

Han ska kunna lyssna och försöka förstå mig även om han inte förstår mig.. Ja, tjej- och killsnack är lite olika ibland..

Han ska ha egna vänner, men stå ut med mina tjejkompisar.. Sen ska vi ha roliga middagar för alla våra gemensamma vänner..

Han ska inte kritisera mig eller någon annan, utan kunna konsten att ge positiv/negativ feedback..

• Lusthan

Han ska ha hjärna, det är mycket viktigt för mig att grabben faktiskt kan tänka själv.
    Sen måste det finnas en hel del humor sjuk humor och ganska snuskig humor för att det ska funka med mig,
    tålamod kan nog vara en ide eftersom jag säkerligen är ganska klantig med jämna mellanrum (klantskallegenen, ja den ärvde nog jag..),
    gos vill jag ha men inte för mycket,
    han måste gilla katter, jag älskar katter och han måste också gilla katter och djur överhuvudtaget då jag gärna införskaffar kaniner och sånt.
    en del intressen får gärna stämma överens, likaså ens musiksmak så att det inte krockar allt för mycket.
    diskutera ja gärna, men inte gapa och skrika. jag är skadad från ett annat förhållande så jag blir livrädd om någon höjer rösten mot mig nuförtiden.
    han får heller inte vara helt asexuell för det skulle jag inte palla i längden.

jag skulle säkert kunna räkna upp fler saker, detta är nog dock det absolut det viktigaste som jag kan komma på

• Tygtiiger

Det som är viktigt i en relation:
    ömsesidig respekt, tålamod och överseende med irriterande ovanor.
    Vilja att ta ansvar för att vardagsslitet och relationen fungerar.

Nu vet jag inte riktigt vad för egenskaper en hypotetisk partner skulle ha, jag har varit tillsammans med min man i över tio år och jämför väl de flesta med honom

Men en partner som är intelligent, diskussionslysten, vänlig och fredligt sinnad och bra på att ta hand om barn är iallafall ett måste. Jag har väldigt svårt att se mig själv tillsammans med en rasist, mansgris eller homofob också.

• Lakrits

Det viktigaste i en relation anser jag är tillit och ärlighet.
    MIn man har dom egenskaperna + en mängd andra.. Han är snäll,omtänksam, OPTIMISTISK, pålitlig, rolig, och känslosam..
    Jag har överseende med att han lämnar gamla prillor på sängbordet.. då det är han själv som tar upp efter sig.

• Hillbillie

Viktigt; Att vi kan kommunicera och vara ärliga mot varandra. Att vi har ungefär samma humor och samma värderingar i det väsentliga. Att vi attraheras av varandra, och har respekt för varandras olikheter.

Egenskaper; Han ska kunna lyssna och förstå mig. Vara ärlig, visa sin kärlek, ha humor och inte brusa upp för småsaker.

Jag kan överse med nästan alla värdsliga saker (fisar, rapar, slarvig städning, kastade kläder, snarkning....etc.) så länge det som är viktigt fungerar. (finns det verkligen nån som bryr sig om uppfällda toalock på riktigt???)

Svar på tråden Vad är viktigt i en relation?