• Tilda1234

Tips på bra bostadsområden i Huddinge

Hej!
    Jag och min sambo funderar på att köpa radhus eller hus i Huddinge eftersom det skulle passa oss att bo söder om Stockholm. Vi vet tyvärr inte så mycket om bostadsområdena där och skulle vilja ha tips på var det är mysigt och barnvänligt att bo och om det är något område som är mindre bra. Någon som kan tipsa oss???

• Svar på tråden Tips på bra bostadsområden i Huddinge
  • Tilda1234

Ja, Stuvsta verkar fint. Är alla områden omkring där bra? Exempelvis Myrängen, Sörskogen och Balingsnäs?

• kikkan79

Jag bor i Rosenhill. Jättefint område. Nära vista o Vistaberg.

Inte alltför långtbort ligger Glömsta som kanske inte ännu ses som ett direkt bra område men pga bostadsbristen så förändras det med.

Har tio minuter gånväg ner till centrum, men bor ändå långt från stora vägen i lugnt område bredvid en liten skog.

• Tilda1234

Det låter trevligt att ha nära till både natur och centrum.

• Mornie Alantie

Är inte insatt i olika delar av Stuvsta, så kan tyvärr inte svara på den frågan.

Tilda1234 skrev 2007-09-03 21:30:49 följande:
    Det låter trevligt att ha nära till både natur och centrum.
    Oftast om man kommer ut en liten bit från centrala Sthlm så är det nära till naturen och något litet centrum finns det alltid i närheten. Gillar Stockholm på det sättet, det är alltid lätt att ta sig ut i en riktig fin skog.
  • Miss Lau

Vi letade bostad i Segeltorp tidigare, men flyttade sen norr om stan istället

Annars så tycker jag att Länna verkar trevligt.

Svar på tråden Tips på bra bostadsområden i Huddinge