• Leos och Vincents mamma

Får man äta hushullsmedvurst o prickig korv när man är gravid?

Ja, som frågan lyder ovan..är GRYMT sugen på det så att jag nästan sitter här o gråter, men har ju hört att man inte ska äta salami o liknande så då tänkte att det kanske är samma som gäller med detta oxå.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF mars-08
  • Svar på tråden Får man äta hushullsmedvurst o prickig korv när man är gravid?
  • TvåM

Ja det får man.

Varför får man inte äta salami nu då?

• Needy

men det MÅSTE man väl få...??
    När jag väntade mina, fick man det iaf.. :/
    Ojojoj..jag är galen i det..o planerar barn- så det hoppas jag man får..

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Cilla33

Jag äter det!!! Enligt livsmedelsverket ska man vara försiktig med vakum förpackad mat, så var noga att kolla bästföredatum bara så är det lugnt!!!

Ja, alltså vakumförpackad eller vad det nu heter. Står i pappret som jag fått från BM.

• Gestilja

d har aldig jag hört att man inte får äta. d man ska se upp med är förpackningsdatumet. Kolla så d e nyligen förpackat pga nå bakterier eller liknande.

Ok. Så man KAN alltså äta vakumförpackat?? I mina papper står det att man ska undvika det. Men bara man tittar på förpacknings datumet o bäst före så kan man alltså det?

• Gestilja

japp, fick jag höra iallafall. Ska vara ganska nyförpackat.

• LyNxQ

Se till att äta upp korven medans paketet är nyöppnat! (men det lär väl inte vara några problem )

Däremot hade jag undvikit det på typ julbord etc..

• Bestla

Ät korv och var glad.
    Oavsett hur det ligger till så måste du nog smälla i dig oheliga mängder för att det ska vara farligt.
    Jag längtade ihjäl mig efter prickigkorvmacka med apelsinsaft för ett tag sen. Kanske var minnena från barndomens utflykter som gjorde sig påminda... haha. Har då aldrig längtat efter detta förut iaf.
    Hur som helst så var det värt det. FAN vad gott det var.

Jag är jättebra när jag är snäll, men när jag är stygg är jag helt jävla outstanding!

Tack för era svar! Då ska jag gå o handla det nu..inget går upp mot en prickig korv macka med oboj

Svar på tråden Får man äta hushullsmedvurst o prickig korv när man är gravid?