• nassepånken

bo i varberg???

hur är det? finns det kanske till och med någon som bor där? finns det bra dagis? kö? funkar det att pendla till gbg?

jopperopperijopperoppera
  • Svar på tråden bo i varberg???
  • sweetanna

jag bor i varberg! har bott där i 24 år. nu bor jag en mil söderut. finns massor av dagis att välja på..massor! pendla till Gbg går kanon, det är himla många som gör.

• nassepånken

det låter ju jättebra med massor av dagis! men varberg verkar ju inte så väldigt tätbefolkat ändå tycker jag? finns det något mer värt att veta? är det en trevlig stad?

jopperopperijopperoppera
  • sweetanna

vi är nog en 55 000 invånare tror jag. alla vill hit, det är väl det enda jag kan säga. huspriserna är därför skyhöga o det är jätte svårt att få lägenhet. många års väntetid. finare stad kan jag inte tänka mig, och nej jag är inte partisk, här finns allt nämligen=)

• Gorban

Min fru bodde i Varberg när vi träffades för några år sedan. När jag sov över hos henne så pendlade jag ofta med tåget till Mölndal. Det fungerade jättebra. Varberg är en jättefin liten stad. Speciellt på sommaren med närheten till hav och stränder. Vi är ofta där då min fru jobbar i Varberg.

• Flaxa1

Vi funderar oxå på att flytta till Varberg. För min del handlar det om att flytta tillbaka då jag är född och uppvuxen där. Finns allt man kan önska som barnfamilj där, tycker jag. Förutom höga bostadspriser då! Det finns, och det önskar man väl sig inte direkt...

• nassepånken

ja allt beror ju på vad man jämför med! för oss är de låga priserna en av sakerna som lockar! bor i mölnlycke nu...

jopperopperijopperoppera
  • Flaxa1

Vi bor i Mölndal så vi vet allt om höga huspriser! En central villa i Varberg kostar dock 3-4 miljoner i hyfsat skick. Så det är ju inte direkt billigt. Jämfört med här är väl priserna 0,5-1 miljon billigare i Varberg, skulle jag uppskatta.

Svar på tråden bo i varberg???