• sign

Molo eller Reima vinteroverall??

Hej! Jag håller på och forskar i detta med vinteroverall, och de flesta verkar ju tycka att Reima är sååååå bra (inte så snygga dock), Molo har jag hört ska vara bra också, men är de lika bra? Någon som vet.

Det ska funka på en 15-månaders i vinter.

Mamma till Signebarnet
  • Svar på tråden Molo eller Reima vinteroverall??
  • Cocarola

De ska tydligen tillverkas av exakt samma material, med samma teknik (tejpade sömmar etc) och bör alltså vara lika bra. Men Molo är mycket snyggare! Vet ej hur det är med Molos babyoveraller, om de har samma inbyggda rump-dyna, vi har bara haft Molo i större storlekar.

• ami

Ingen rumpdyna i Molos vinteoverall. Köpte en till min son, typ lika gammal.
    Den är låg i halsen för småfolk som knappt har nån hals och verkar varm o skön utan att vara supertjock. Liten kan röra sig ganska obehindrat i den. Nöjd.

• Silverhaj76

Jag hade beställt Reima overaller men efter att ha köpt och provat Molo jackor har jag avbeställt Reiman. Hade Reima när barnen var 1 år, jag var nöjd men jag gillar Molo mer!
    Desutom så hittade jag en cerise rosa till tjejen och hon älskar den!

• Stargirl

Vi har haft båda. Reimas design är ju hemskt ful men de är funktionella. Molo har både snygg desing och bra kvalitet. För ett litet barn skulle jag dock köpa en Reima, den känns smidigare men lite större barn tveklöst en Molo.

• krypet fem

Molon har fleecefoder och är mycket snyggare.
    Men Reiman är, tycker jag, mera smidig åt en liten (din 15-månaders).

• Jontefjonte

Jag har haft Exit flera säsonger till mina barn. Jag tycker deras overall påminner mycket om Reimas. De har haft helt enfärgade många år men i år har de med lite roliga prickar osv. Jättefina och superbra. Kostar 699 kr, tycker jag är rätt ok.

• Gurkburken

Jag har en Molo till min son som är 11 månader och jag tycker den är väldigt smidig, och precis som någon skrev tidigare så har den en låg halskant, vilket jag tycker är jättebra till små barn.
    Jag har aldrig haft Reimatec till små barn men när jag känner på de större barnens Reimatecoveraller och jämför så tycker jag inte det känns som någon större skillnad i smidighet.

Jag slår ett slag för Molon!

• Stargirl
    Scruffy skrev 2007-09-08 20:51:44 följande:
    Stargirl, vad menar du med mindre barn?
    Ja typ under 2 år. Som jag skrev så har jag haft båda men tycker att Reiman är något smidigare på små. Molon blir lätt lite bylsig särsklit när det är tidig vinter och overallen är lite stor. Men Reiman är ju inte så snygga....tyvärr.
Svar på tråden Molo eller Reima vinteroverall??