• kramizar79

Var kan man köpa"badhjälp" till badkar el badbalja?

Hej! jag undrar var man kan köpa en "badhjälp" till badbaljan el badkaret, å vad den kostar? Jag bor i Göteborg!

• Svar på tråden Var kan man köpa"badhjälp" till badkar el badbalja?
  • TereseA

babyproffsen el babyland har jag för mig..o i andra barnbutiker...brukar kosta 199kr när jag kikat..

• TereseA

vet ej..men för mig att jag såg på nätet en med skumgummi som man har i baljan..kommer inte ihåg vilken sida..sedan finns det baljor med inbyggd badhjälp...

• MissBeccis

Har sett att Ica Maxi har, i alla fall hos oss.

Alicia, född 060623 ~ Pojke BF 071011 ~ www.rebeccas.se
  • kramizar79

TereseA: Tack! Då ska ja kolla upp det!
    MissBeccis: Å, då ska ja nog ta en tripp till ica maxi å kolla om de har det där oxå! Tack..

• funkis

Det finns flera varianter, t ex i hård plast som en badstol som man kan ha i antingen badbalja eller badkar, OK Baby och Béaba har sådana. Delta Baby har en sorts flytdynor som babyn kan ligga på ni badar tillsammans i vanligt badkar.
    Länkar dit finns under Badbaljor på www.barnnet.se/kategori.php&xid=9

• TereseA
    kramizar79 skrev 2007-09-03 22:53:31 följande:
    TereseA: Tack! Då ska ja kolla upp det! MissBeccis: Å, då ska ja nog ta en tripp till ica maxi å kolla om de har det där oxå! Tack..
    www.babystugan.se finns badhjälp för 199kr..under kategori badbaljor.
  • Vilhelmina

Vet att det inte var din fråga, men här är min åsikt: Så länge du inte har ett handikapp som gör att du inte orkar hålla barnet under huvudet/ryggen i badkaret är "badhjälpen" en riktigt onödig pryl...

• alalil

Varför är det en onödig pryl??
    Varför skall man fresta på ryggen och stå böjd över badkaret för när det finns hjälp?
    Man behöver ryggen för annat när man har barn, andvänd dom hjälpmedel som finns!

Det enda som är onödigt är att förstöra ryggen!

• Gemini 77
    Vilhelmina skrev 2007-09-07 12:39:25 följande:
    Vet att det inte var din fråga, men här är min åsikt: Så länge du inte har ett handikapp som gör att du inte orkar hålla barnet under huvudet/ryggen i badkaret är "badhjälpen" en riktigt onödig pryl...
    Tyckte jag också, innan vi skaffade en.. Verkligen hur bra som helst! Mkt enklare att bada bebisen och kunna använda både händerna och slippa vara rädd för att det är halt etc. Dessutom tyckte min dotter det var hur kul som helst att sitta i den och plaska innan hon kunde sitta själv
    Julia - 060325 - mammas å pappas lilla groda
  • Tiramisú Con Amore

Vi köpte vår på Barnens Hus för 139kr i vit genomskinlig plast. Jag tror den kommer vara väldigt praktisk.

• kramizar79

Vilhelmina :Asså ja har ett handikapp som gör att mina armar å ben inte funkar som de ska.. Det va därför ja undrar var man köper dessa! Så ja litar inte på att ja fixar det..

Tack ni alla för era tipps! Nu har ja lita å välja på

Svar på tråden Var kan man köpa"badhjälp" till badkar el badbalja?