• Mollie

Bitande flugor , hur bli kvitt?

Varje höst får vi in dessa BITANDE flugor! Är redigt sur på dem... Idag skrek sonen till, då sitter det en fluga mitt på huvudet på honom! Kan u inte lämna honom ensam en sekund ens ju!

Vad är det för flugor som bits? Kan det ha att göra med att på ena sidan tomten går hästar och på andra sidan kossor? (Inte våra djur!!)

Hur blir man kvitt dem (förutom flugsmällan??) Är så less på detta nu...

• Svar på tråden Bitande flugor , hur bli kvitt?
  • Teskedsmamman

Flugnät i dörrar och fönster, och sedan finns det en tejp man sätter på fönstren, på insidan. jag tycker de var riktigt bra! Flugorna lockas dit av någon lukt de avger, käkar giftet och dör ganska omgående...

Vi har extremt stora äckliga spyflygor inne på sommaren om vi inte har nät och tejp.. .tror tejpen heter Fajt (Den stavningen)

Magdis med pojkar 0402, 0510, 0707
  • Mollie

Ja näti dörrar och fönster hjälper då inte här, de kommer in någon annanstans! Vi har ett filter/galler vid fläkten i köket som är kopplat till badrum etc. (ja, en annan historia) och det hålet satte vi för förra året, de kommer in likt förbannat...

Den där tejpen låter ju bra, vart finns den? Järnaffärn?

• Teskedsmamman

Jag hittade den på lantmännen men jag har sett den på hemköp också så kolla runt, men kolla bästföre datum bara...

Magdis med pojkar 0402, 0510, 0707
Svar på tråden Bitande flugor , hur bli kvitt?