• smillan

Lämnat Bonusen på dagis

Idag har jag ensam lämnat min bonus på 20 månader, på dagis för första gången.. och han var sååå ledsen när jag lämnade över honom =(
    Fick dåligt samvete! Jag vet ju att han blir glad när man väl åkt därifrån, men det känns ändå ganska tufft. Hoppas bara att han inte kommer tycka att jag är elak? Känns på nåt sätt som att han kan tycka mer illa om mig än sin pappa eller mamma?

• Svar på tråden Lämnat Bonusen på dagis
  • Yohanna85

Ush jag vet man vill ju inte vara den där dumma. Men jag tror även detta händer för pappan eller mamman också och jag tror även de känner att de får dåligt samvete. Och jag tror detta gick över ganska snabbt efter du gått.

Men försök att se det positiva, att du vill vara en del av detta ansvar. Att vilja lämna och kanske hämta bonusen! Man kommer få ett litet mer starkare band efter ett litet tag man har tagit lite mer ansvar än vanligt =)

• smillan

ja förmodligen är det likadant för dem..
    Men deet är så jobbigt när han klänger sig fast som en liten apa på en, och ändå tvingas man släppa ner honom.. men men.. lika jobbigt för alla =)

Jag ska lämna honom hela dena veckan, och även hämta några dagar, så förhoppningsvis får jag se de glada minerna när jag hämtar honom senare idag oxå =)

Svar på tråden Lämnat Bonusen på dagis