• Mandi74

Tips på hur man får rent fotbollskläder!!!

Har tävttat dotterns matchställ men får det inte riktigt rent. Någon som har tips på hur man kan få bort fläckarna?

Antar att det är lerfläckar som blivit när hon sprungit och det skvätt upp på rumpan och ryggen.

Alla tips är så välkommna!!

(tränaren blir tokig om de har fläckar på matchstället)

www.familjeliv.se/krypin/mandi74/gallery/phpsww8ap.jpg

• Svar på tråden Tips på hur man får rent fotbollskläder!!!
  • Hannah76

Till fläckarna på min dotters matchställ, brukar jag blanda vittvättmedel+vatten (om det är pulver) eller ha på flytande vittvättmedel. Blöter först där fläckarna är, på med tvättmedlet och så låter jag det ligga, ett par timmar minst. Och de brukar försvinna.

• Mandi74

Tack ska testa det!

Det var någon förälder i laget som pratade om att de brukade använda Yes diskmedel. Men jag är rädd att det blir gröna fläckar av det, man jag kanske bara är nojig?

• Hannah76

Nej det blir inte gröna fläckar jag har haft det på ett par fläckar också, gnuggat lite och låtit det ligga ett par timmar.
    Jag är också nojjig över matchkläderna.*S* Men har lugnat mig lite*S*

• Mandi74
    Hannah76 skrev 2007-09-04 08:49:12 följande:
    Nej det blir inte gröna fläckar jag har haft det på ett par fläckar också, gnuggat lite och låtit det ligga ett par timmar.Jag är också nojjig över matchkläderna.*S* Men har lugnat mig lite*S*
    *s* Kasst med vita matchställ! De borde vara gröna eller brun, skiten syns nog inte lika väl på de färgerna.

Ska testa med Yes och sen tvätta om kläderna så få vi se hur det går.
  • Myslan me Zac

Har en dotter dom har vita byxor till sitt matchställ och det är inte roligt att få rent efter denna helgens spel, helt lerigt. Jag brukar spraya med tabort det funkar bra och yesdiskmedel är jättebra, det ger inga fläckar.

Svar på tråden Tips på hur man får rent fotbollskläder!!!