Hemlängtan - någon?
Någon utlandsboende som handlat från www.butik-hemlangtan.se?
Hur har det funkat, var det bra, fick ni vad ni beställde och i vilket skick var sakerna när de kom fram?
Någon utlandsboende som handlat från www.butik-hemlangtan.se?
Hur har det funkat, var det bra, fick ni vad ni beställde och i vilket skick var sakerna när de kom fram?
blir lite misstänksam när dom skriver
"Butik Hemlängtan cannot take responsibility for lost or damaged packages."
dom flesta företag brukar ju ha som regel innan man tar emot paketet från tex posten att kontrollera att det inte finns några yttre synliga skador.
Ja fast det är ju lite skillnad när det är matvaror som ska skickas runt halva jordklotet.
Bor i Shanghai Kina halva året och skulle vilja ha dit välling bl.a.
http://www.icasvenskmat.se/ har funkat dåligt till Kina så jag letar efter andra vägar.
Är också intresserad av denna fråga... Jag bor i Bulgarien, och om det fungerar med beställningarna kunde det ju vara praktiskt att handla där ibland... Men jag tycker det verkar ganska dyrt...???
Jo jag håller med, blev bara lite fundersam över detta.
Du kanske kan maila dom och fråga vad som gäller exakt? Jag skulle nog inte köpa från ett företag som frånsäger sig detta ansvar.
Men annars är det ju jättebra att det finns fler ställen att köpa produkter från, kan tänka att deras välling försäljning kan bli populär .
Ja dyrt ja, det är det förstås men efter att ha vistats i Kina ett tag så ger man nästan hur mycket som helst för lite svenska matvaror.
Tröttnar på ris och nudlar efter ett par månader och det är rätt jobbigt att få till mat till 2 små barn, speciellt en 3½ åring som redan vet vad hon gillar och inte gillar.
Är gott att sätta tänderna i ett Bragokex eller en svensk chokladkaka efter ett tag, en lyx man unnar sig som utlandssvensk
ellebelle - har du använt dej av ica annars? först nu gick jag in på deras sida och såg att man kan handla där... har du inte fått det alls till kina? hur lång tid tar det att få varorna?
morrizzz - kul att se dej här från vår bfaugustitråd. visst har du bott i england? (eller bor du där nu... ?) handlade du svenskt då?
KorElleBelle, hur är det med er där nere
Länge sedan man såg till dig ju!!!
Funderade på, kan inte privatpersoner skicka paket med saker i som de handlat? Istället för att gå via företag menar jag? Man kan ju bara packa det väl-inpackat?
Problemet med Kina är tyvärr det förlegade tullsystemet och den dåliga engelskan! Saker beställda fastnar oftast i tullen i en 6-8 veckor där de sedan oftast öppnas, speciellt om det är privata paket. Ett par paket som vi fått nerskickade av bekanta har blivit beslagtagna och antingen "försvunnit" eller så får vi lösa ut de länsande resterna till dyr kostnad.
Paket som skickas från företag är lättare att få igenom då de skickas med transportföretag som DHL, vilket kineserna tycker är "finare" och ack så västerländskt, vilket dom dyrkar som besatta speciellt i Shanghai.
Tyvärr så har de paket vi beställt från ICA blivit länsade dock eftersom dom inte använder sig av "välrenommerade" transpostföretag.
Ville därför höra hur det går med varor från andra företag.
Tjena NiXxI, jo då allt e bra. Vi har varit hemma nu över sommaren och flyger tillbax 1/10.
Vi har använt oss av
www.northerner.com/
Ibland har vi inte fått allt vi beställt men det har de fixat direkt samt gett en bonusprodukt ( nåt extra av det vi redan beställt ) pga detta. Så det har funkat kanon i slutändan.