• Yrslan

Nya köksluckor till befintliga stommar.....

Sitter i valet och kvalet då vi ska rebnovera köket, som är från 1990. De luckor vi tittat på är Ikeas och Storsjökök. Skulle vara glad och tacksam för alla råd och tips från er som har bytt. Är ni nöjda och vad bytte ni till?

• Svar på tråden Nya köksluckor till befintliga stommar.....
  • Wildis81

Vi köpte våra luckor på internet (tror det heter 1001 luckor) billiga o jättefina! Betsad ek har vi (fast inte äkta) men det e många som tror det..

• Yrslan

Ok, ska kolla upp det. Tack för tipset.

• Karisma

härjedelsskök byter åxå ut köksluckor. De måttillverkar luckor åt dig.

Kram K.

• Yrslan

TAck för tipset, var inne på 1001 luckor. De var jättefina

• n k

Har luckor, hela köket, från Marbodal. Är super-duper-nöjda

• Wildis81

Så lite så det är så bra att man kan måttbeställa luckor där oxå, så kan man ju ha stommarna som man redan har

Yrslan skrev 2007-09-04 09:56:00 följande:
    TAck för tipset, var inne på 1001 luckor. De var jättefina
  • Yrslan

n k: De har jättefina luckor men de är lite dyrare än vad jag har råd med just nu

• Marie IE B

Vill också ha tips.
    Var inne och tittade på 1001luckor, men huuuu... de allra flesta var ju riktigt ruggiga.
    Jag vill ha helt släta, högblanka vita luckor, gärna handtagslösa men det verkar inte som att luck-bytar-firmorna har fattat att det finns en efterfrågan på det än. De lever kvar i sin 80-90-talsvärld med speglar, urfrästa spår och hemska färger.
    IKEA kom ju med en ny lucka nu men passar deras luckor till stommar av annat fabrikat eller måste man skaffa IKEA-stommar då ?

• Trogga

Vi har målat om våra luckor själva med skummgummi roller

Jag kan googla
  • bäbis

Ett litet tips

Man kan få sina "gamla" luckor omlackerade för en mindre summa på vissa anstallter.

Har själv lämnat in mina och fått de lackerade vita alla mina 15 luckor och 6 lådor för 1500kr, de blev som nya

• Mora

var har ni lämnat in era luckor för ommålning??!??!

• Carro W

Det finns Stjärnkök också.

När man ändå byter luckor så ska man passa på att byta lådorstommar och sånt så man får fiiina nya lådor med oljedämpning. Det är grejor det

Kaffe, cigg och lite skvaller
Svar på tråden Nya köksluckor till befintliga stommar.....