• Miasnuttan

Varför dessa reaktioner på namnet?!

Vi har valt att döpa vår nyfödda dotter till Enya... Vi tycker att det är superfint och är hur nöjda som helst o kommer inte ändra på det!
    Men folk reragerar så konstigt... Ska hon verkligen heta så? Men det va väl fint?! Oj, så annorlunda? Hur kom ni på det? etc etc...
    Allt som oftast hör folk fel o tror hon heter Ella eller Engla.... Blir galen på sånt!
    När vi valde namn till Axel så va det inte någon som hade nått att säga!

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • Svar på tråden Varför dessa reaktioner på namnet?!
  • Hannah76

Jag tycker Enya är ett fint namn, det är varken konstigt eller jätteannorlunda. Låt dem hållas. Det var ett bra namnval.

• Wildis81

Jättefint namn! Folk tycker väl att man ska ha tråkiga o vanliga namn... men det tycker inte jag

• 311uus

Det är väl inget att bry sig om. Du kan ju inte ta hänsyn till hela din bekantskapskrets av namnvalet? Ödsla inte mer energi på det! Mitt ena barn heter LEON. Alla säger LEO eller LEON med fransk brytning... Att det ska vara så svårt tycker jag, men jag gör säkert misstag med andras namn. Tänk på att smaken är som baken. Alla kan inte tycka Enya är fint ellet så har dom inte hört det förr och inte hunnit smälta namnet. Bry dig inte!

• Cs mamma

Ha ha förlåt att jag skrattar men jag får samma komentarer ang min dotter Chloe. Vissa säger Chloé (franskt) men jag försöker förklara att vi pratar engelska i vår familj Chloe! Då får jag ofta höra stackars barn som har så konstigt namn. KONSTIGT??? Det är bara konstigt och ovanligt i Sverige, t.o.m danskar anser det normalt och dom heter juh massor med udda dubbelnamn.

Tycker Enya är jättefint.

• 311uus

Hur uttalas ditt Chloe? (Nyfiken)

• frugus

Enya är väl jättefint!
    Har också fått endel kommentarer på vår dotters namn. Hon heter Sol och det verkar vara jättekonstigt enligt somliga.

Mamma till underbara Sol 070715
  • red rose 06

jätte fint namn!skit i dom

• Novus

Folk kommer med kommentarer vilket namn man än väljer. Man ska ändå lyssna på sig själv vilket man vill ha.
    Tycker namnet ni valt är väldigt fint

• Vårsolen

jag tycker också namnet är fint men hade nog rent spontant också sagt att det är ett ovanligt namn-för det är det väl ändå?
    men som andra sagt, skit i dom som är negativa!

Svar på tråden Varför dessa reaktioner på namnet?!