• MariaOMarkus

Afro hår

Nån här som har afrohår som kan rekommendera lite prdoukter som kan man köpa till håret?
    tex hur de blir lenare när man plattar de och vilka produkter man ska ha i håret då man plattar lr bara vill ha de lockigt

• Svar på tråden Afro hår
  • Mrs Moneybags

Jag brukar använda t ex avokadosmör eller shiasmör efter att jag har tvättat det för att behålla fukten i håret.

Jag brukar inte platta håret så ofta eftersom jag är rädd för att det ska trasas sönder till slut, men när jag gör det brukar jag bara ha leave in conditioner. Har man för mycket fett i är det lätt att håret bränns och så blir det inte så lätt och luftigt som man ju vill att det ska vara när det är rakt.

Bor du i Stockholm finns det ju massor av produkter på Taj Mahal och andra afrohåraffärer...

Har du permanentat eller naturligt hår?

• MariaOMarkus

Tack för dina tips
    jag har natruligt hår..jaa jag vill ju inte bränna håret allt för mkt när jag plattar och så ofta plattar jag de inte heller..utan bara på speciella tillfällen sådär. Men skulle ändå vilja ha mitt lockiga hår lite då och då och fixa nån fin frisyr med de..men så svårt ..

Svar på tråden Afro hår