• karinagumman

köpa möbler på blocket/myrorna?

jag är rädd att folk ska "se ner" på mig och mitt hem för att jag köper begagnat...
    myrorna känns som folk verkligen ser ner på.. men blocket verkar lite inne...

jag tycker att jag är skitsmart..
    mitt dagsfynd är en ett år gammal sängstomme på blocket, den kostar ca 1900 på ikea och 1000 på blocket... och jag slipper frakta hem det 25mil från ikea...

självklart ber jag ju att få kolla på det innan och skulle inte köpa vad som helst...
    inga ner kissade soffor kommer in i mitt hem...

men är det inte skitsmart att köpa begagnat...???? 
    eller vad tycker ni??? 

mellan bim och äl
  • Svar på tråden köpa möbler på blocket/myrorna?
  • Pussgurkis

Jag tycker det är jättebra! Så länge det inte är grejer som man sover/sitter i som inte går att tvätta. Typ soffor med klädsel som inte kan tas bort, där skulle jag nog sätta gränsen

Annars är det faktiskt jättepraktiskt!

• blondtjej

köpte mitt soffbord på Myrorna för ett par år sen. Älskar det än! Tror det är Indo från Mio (=dyrt) eller så är det från Indiska (=dyrt där med). Jag betalade 600:- och är somsagt fortfarande in love

Köpte ett barbord med tre stolar i ek på Blocket. Fick åka bil i ca 1h enkel väg för att hämta det dock, men värt det! Gick på 1000:- och det enda jag behövde göra var att slipa lite och olja om bordskivan efter en vattenring! Stolarna var från IKEA å kostar ca 250:-/st och bordet var från Europamöbler och kostade runt 2000:- om jag minns rätt. Inta var sånna bord billiga iaf

Köpte en soffa för 200:- i jättefins skick på en "lämna-in-din-skit-istället-för-släng-den" (Typ myrorna). Mamma klädde om den (en vit 2-sitssoffa) eftersom det såg ut som barn med smutsiga skor hade huserat i den. Jag sålde den vidare för 1000:- (Nytt tyg kostade ca 500:- så...)

Skitbra att göra så ju, varför slänga ut dyra pengar när man kan få nästan lika nya saker för mindre pengar!?

• Bakeapple

Jag både köper och säljer möbler på blocket

• logg81

Jopps! det är det smartaste tycker jag... O miljövänligt
    Jag fyndade ett "indiskabord" för 300 kr på en loppis. Har inte kollat upp vad de kostar i butik men jag tror att de är svindyra... (blev av med bordet ganska snabbt då min mamma tyckte det var finare hos henne ) Men jag har nästan bara begagnade saker... det enda jag har nytt är sängen....

Svar på tråden köpa möbler på blocket/myrorna?