• LillaLulla

Frisyr till halvtjockis?

Jag vill så gärna klippa mitt hår i nån ny frisyr. Men grejen är den att jag är aningens rund i ansiktet och passar inte med vilken frisyr som helst. Så vad tycker ni halvtjockisar passar bäst med? Långt/kort hår? Mörkt/ljust? Rakt av eller uppklippt? Lugg eller inte? Tacksam för hjälp!

En bild på mig tillsammans med min son, kanske det säger nåt:
    www.flickr.com/photo_zoom.gne&context=set-72157601183973660&size=l

• Svar på tråden Frisyr till halvtjockis?
  • challis77

Jag vill också veta, har också runt ansikte, men inte alls lika tjockt och fint som ts

• LillaLulla

challis - om jag bara skulle våga så skulle jag klippa det kort och färga det typ riktigt mörkrött eller svart... Eller både och! Det skulle sitta fint nu också när jag snart ska fixa till en tatuering i nacken. Har man en massa jäkla hår som hänger där så är det ju aldrig nån som ser tatueringen!

• MaddeMamman

jag kollade in din gallleria, och du har ett jättefint ansikte och det såg ut som ditt hår var ganska rakt. jag tror du skulle passa i bobliknande page. som vickan beckham
    www.thehairstyler.com/
    på denna sidan hittar du mängder av frisyrer och om du går in på "chose a modell" kan du leta upp någonsom liknar dig och sedan prova med olika frisyrer.

• Dandie

Jag är rund i ansiktet(inte bara där)och jag har en kort frisyr som dom flesta säger att jag passar jättebra i.
    Och skulle det vara så att du inte passar i det så tar det ju inte så jätte lång tid innan det växer ut igen.
    Lycka till.

• LillaLulla

NEJ! Aldrig! Page är det enda jag aldrig någonsin skulle ens lite kunna tänka mig. Jag ryser av blotta tanken! Du har inga andra förslag?

• högbergarna

Om du har dubbelhaka så ska du absolut inte ha rakt avklippt page. Då ser man större ut! O om du e rund kan det även framhävas med denna frisyr.. Bättre med lite längder iallafall... Eller rejält kort.. Har själv haft typ allt man kan ha. Hår till nedanför midjan till supersnagg på sidorna o tuppkam! :) Dock ser ansiktet snyggast ut när det är lite längt framtill.. Man kan ju ha uppklippt bak... om man vill.. Fast i övrigt ska man ju ha den frisyr man tycker e snygg...

• MaddeMamman

kolla nätet, lova att du sätter in en bild när du klippt dig så vi får se hur det blev

• LillaLulla

Dandie - har du nån bild? Jag har faktiskt börjat överväga kortare hår. Det känns som om mitt hår bara är i vägen!

• Mum of five

Jag är också rund i ansiktet.Jag kör Jennifer Anistons frisyr.Luggen var bara till problem varje morgon.

Svar på tråden Frisyr till halvtjockis?