• Nellie Jonathan

Ni som har rostfria vitvaror, har ni ångrat er?

Vi ska bygga om vårat kök och jag har inte bestämt mig för vita eller rostfria vitvaror, det jag oroar mig över med rostfritt är att det alltid blir avtryck lätt, har nämligen 2 barn. Ni som har rostfritt har ni ångrat er? Vad rekommenderar ni?

• Svar på tråden Ni som har rostfria vitvaror, har ni ångrat er?
  • Castle

Men är det inte så att det idag finns sådant som det inte blir så mycket avtryck på? JAg tror det finns. Men någon annan har säkert bättre svar på det. Själv lever jag emd ett vitt från typ 1990.

• HelenaMaria

Det finns rostfritt som det inte fastnar avtryck på. Själv är jag trött på allt rostfritt och kommer att välja vitt om vi ska köpa nytt framöver.

• liselotte72

Här har ni en som har rostfria vitvaror i köket.
    Jag ångrar inte en mille att vi tog just rostfritt...har oxå ett par kids,några stora och en liten 3 åring som kladdar men jag tackar AJAX...blir härligt fräscht och rent då jag ofta torkar rent ytorna som det blir lätt fläckar som syns från fingtrar och så.
    Men verkligen snyggt om man just gillar den grå stilen.
    Har bilder på vårat kök i galleriet.

Lycka till med erat valFlört

• Poena

När det gäller kylskåp finns det rostfria sådana med anti-fingerprint. Välj det. Vi köpte ett från Husqvarna www.tretti.se/qt4619rfx och det syns inga mätken alls. Bra kan vara att titta i någon affär på de olika modellerna, vissa blir hemskt fula.

Ugnar, mikrougnar och spishällar är det inte lika viktigt med anti-fingerprint (och finns lite urval) eftersom det är relativt små rostfria ytor på dem.

• EmmAhh

De rostfria nu för tiden (om man ej tar det allra billigaste) blir inte alls lika kladdigt som för några år sedan.

• Knytets

Mina föräldrar tog rostfritt i köket och idag ångrar dom sig.
    Visst finns det medel som ska göra att det inte blir fingeravtryck, men mina föräldrar tycker inte det tar spec. lång tid innan det ändå dyker upp fingeravtryck.
    Morsan gick första veckorna och drog på ett lager varje dag, sen tröttnade hon.
    Och då bor dom ändå bara 2 vuxna där, och har barn o barnbarn som hälsar på lite då å då.

Jag skulle aldrig själv välja rostfritt.
    Har en micro som är rostfri och den syns alla fingeravtryck på....(den är väl inte spec. high-tech heller, men ändå...)

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • SunshineSweden

Jag ångrar det inte! Det är väldigt lätt att hålla rent.

Jag skulle ALDRIG välja vit, det är så "yesterday". Antingen rostfritt, aluminium eller inbyggt. Allt annat är väldigt "svensson" - tyvärr.

• En glad tjej

Vi har rostfri kyl och frys som är jättelätt att hålla rent, ångrar det inte för en sekund, det är supersnyggt!

Svar på tråden Ni som har rostfria vitvaror, har ni ångrat er?