• Bävern83

Skriker när hon fiser..

Min tre månaders bebis verkar ha så ont just när hon fiser... Så konstigt tycker jag.. allså om hon skulle ha ont i magen så skulle hon ju skrika mer än just bara när hon fiser.. ?
    Tycke så synd om henne..

Frågade på bvc, hon sa att det va konstigt men att vi skulle avvakta o se..

• Svar på tråden Skriker när hon fiser..
  • Champagne

Så gör min också, hon skriker som om djävulen vore lös Jag försöker lugna henne genom att prata lugnt till henne. Jag vet inte om hon spjärnar emot, men eftersom hon gärna fiser när hon ammar, så innebär det att hon släpper taget och man läcker ner allting

• Joje

Kan ju vara så att det gör ont precis när fisen ska ut... (så brukar jag ha ibland, har colon irritabile - tjocktarmen fungerar inte som den ska). Men hon behöver inte ha en sjukdom, utan bara lite "stockning" i tjocktarmen innan gaserna ska ut.

• pulmones

Skrika kan ge kraft också....ibland tar dom ju i med hela kroppen och då måste man ju låta också

Det finns lika många olika åsikter som det finns människor!
  • shorven
    Bävern83 skrev 2007-09-04 17:55:08 följande:
    Min tre månaders bebis verkar ha så ont just när hon fiser... Så konstigt tycker jag.. allså om hon skulle ha ont i magen så skulle hon ju skrika mer än just bara när hon fiser.. ?Tycke så synd om henne..Frågade på bvc, hon sa att det va konstigt men att vi skulle avvakta o se..
    Min dotter skriker också när hon fiser....tror det gör ont och så tar de i...
  • Snossan

Dom små kan bli rädda också

• knodden1

Min Oliver var precis likadan! Det gick över när han fick bättre fart på magen. Bajsade endast 1 gång/vecka när han var mindre!

• Lequisha

Jag kan rekommendera Sempers magdroppar. De innehåller endast bakteriekultur ( som proviva för vuxna ) och underlättar för gaser och avföring.
    Vår sons mage är jättebra nu. Istället för att kämpa en kvart med fisarna slinker de igenom lätt nu
    Och numera bajsar han en gång om dan som en klocka.
    Mycket mycket bättre än minifom tex.

Svar på tråden Skriker när hon fiser..