• Powder

Goda stuvade makaroner?

Nu är jag sjukt sugen på stuvade makaroner och korv.
    Men hur får man till gooooda stuvade makaroner, rätt snabbt? Jag har bara snabbmakaroner & så har jag slut på muskot! Så jag kan inte ha i det som krydda..

SNÄLLA, behöver tips nu!

• Svar på tråden Goda stuvade makaroner?
  • Ex ungue leonem
    Powder skrev 2007-09-04 19:02:08 följande:
    Nu är jag sjukt sugen på stuvade makaroner och korv.Men hur får man till gooooda stuvade makaroner, rätt snabbt? Jag har bara snabbmakaroner & så har jag slut på muskot! Så jag kan inte ha i det som krydda..SNÄLLA, behöver tips nu!
    UIndrar om de blir så bra med "snabbisar".Hm själv har jag bara "penne"makaroner o ingen mjölk hemma Ingen "farligkorv" heller
  • Miss Mumin

jag brukat ta lite grädde/mjölk i när makaronerna är färdiga, sen mjöl och vatten blandat häll på RÖR hela tiden tills det tjocknar, blir det för tjoct så häll på mer mjölk eller grädde!

Jag har aldrig muskot i =P

• BF 2008 02 23

koka makaronerna, gör en vanlig vit sås, blanda! :D

• Snigel84

Jag brukar koka makaroner. Göra en stuvning. Krydda med salt o svartpeppar o lite socker. Sen blandar jag bara i makaronerna i stuvningen. Funkar bra som nödlösning med köttbullar när man glömt ta fram mat.

• Miiiaaa

Snabbmakaroner brukar bli så sönderkokta....
    Om du inte vill gå och köpa andra makaroner så råder jag dig till att göra en stuvning och hälla på förkokta snabbmakaroner.

Annars är ju det godaste att koka Gammaldags makaroner i mjölk från början! + muskot såklart.

Njaaa jag skulle nog hitta på nått annat, eller gå och handla!

• mikaela78

gör en bottenredning, slå på mjölk och tillsätt lite socker. häll i makaronerna och rör om. Jättegott!!! Smaklig måltid!!

• clinan

jag brukar smälta lite smör i en kastrull, sen i med mjölk där efter häller jag i makaroner som får koka färdiga på svag värme, rör om ofta för annars bränner mjölken fast. sen kryddar jag enbart med vitpeppar efter eget tycke och smak.

• Powder

Jo, självkalrt blir det bättre med vanliga makaroner, men sonen sover & kan inte kila iväg någonstans.
    Men jag får väl nöja mig med vanliga makaroner och korv!

Svar på tråden Goda stuvade makaroner?