• Hemera

Molly

Vår dotter som är 9 dagar har fått namnet Molly!
    Varenda en som vi känner har kommenterat namnet och de flesta ogillar namnet. De rynkar på näsan och säger nåt i stil med: "Annars är ju Signe ett fint namn..."
    Många säger att ENDAST katter o hundar heter Molly.
    Vi tycker det är jättefint och vi hoppas att folk accepterar det med tiden!

• Svar på tråden Molly
  • Luddvar

Det är supersött och jag har själv haft det på förslag en gång.

• April Mamma

Molly är fint!!

Strunta i dom andra, det e erat barn!!

• Heahog

Bry er inte om vad folk tycker, de vänjer sig. Om ni känner att hon är en Molly så är hon ju det :)

• trollmammsis

ville också ha molly på våran första men sambon mfl sa att det var ett hundnamn   Men jag tycker det är ett jättefint namn...stå på er!!!

• Gabriella S

Problemet är, att det har blivit ett väldigt vanligt hundnamn på sista tiden. Jag kan på rak arm räkna upp fyra hundar jag "känner" som heter det. Och en katt.

Molly är ju annars ett smeknamn för Mary, så Maria eller Marie kanske kunde vara något..?

• Tikka

Vår dotter heter Molly och vi gillar ju det, uppenbarligen. Men till saken hör att vi för några år sedan köpte en hund 60 mil härifrån och fick jättebra kontakt med valpägarna. Vi träffas flera gånger varje år och pratar i telefon varje månad... De köpte en häst som de döpte efter en av våra gamla hundar. Hunden vi köpte var född på min födelsedag så det var ju kul, åren gick och sedan föddes vår dotter, också på min födelsedag. Nu ville vi fläta samman våra familjer så vi bestämde oss för Molly för det hette hunden vi köptes syster som bor kvar hos uppfödarna. Så det är ett hundnamn på att sätt. I år firade jag, Rocco, Molly och Molly födelsedag med stor tårta tillsammans i vårt kök.
    O, det blev långt- Sorry. Hoppas bara era bekanta vänjer sig, ni måste ju bestämma som ni känner.

• Gabriella S
    Tikka skrev 2007-09-04 22:29:18 följande:
    Vår dotter heter Molly och vi gillar ju det, uppenbarligen. Men till saken hör att vi för några år sedan köpte en hund 60 mil härifrån och fick jättebra kontakt med valpägarna. Vi träffas flera gånger varje år och pratar i telefon varje månad... De köpte en häst som de döpte efter en av våra gamla hundar. Hunden vi köpte var född på min födelsedag så det var ju kul, åren gick och sedan föddes vår dotter, också på min födelsedag. Nu ville vi fläta samman våra familjer så vi bestämde oss för Molly för det hette hunden vi köptes syster som bor kvar hos uppfödarna. Så det är ett hundnamn på att sätt. I år firade jag, Rocco, Molly och Molly födelsedag med stor tårta tillsammans i vårt kök. O, det blev långt- Sorry. Hoppas bara era bekanta vänjer sig, ni måste ju bestämma som ni känner.
    Det där var... eeeehhh... lite "annorlunda". Jag har hört om djur som har fått heta efter människor (känner ett marsvin som heter Holger, bland annat) som en kul grej, men att uppkalla ett barn efter ett djur har jag nog aldrig hört förr. Tur att hunden inte hette Fido, då..!
  • MARIA99

Tycker att Molly är ett sött namn & funderade själv på de till 3:e dottern. Är många som ogillar endel av mina barns namn med men det struntar vi i !

• azofia

Molly är ett jättefint namn.
    Men det viktigaste är ju ändå att NI tycker om namnet och att det passar er dotter.

.. dessutom är det ett ascoolt klädmärke (odd molly)..

Svar på tråden Molly