• underverket 06

Herrgårdsweekend i Sverige. Tips om bra ställen

Jag funderar på att bjuda sambon på en herrgårdsweekend. Vi var på Tällbergsgården förra året poå en sådan och det var så mysigt. Har tittat i på dn.se där DN har hotellrecensioner på olika hotell och herrgårdar. Såg att både Dufveholms herrgård, Haga slott, Södertuna slott, Krusenbergs herrgård, Skebo herrgård och Rånås herrgård fått bra recensioner. Någon som varit där på weekendsvistelse?

Någon som varit på Gripsholms slott på herrgårdsweekend nyligen? Vet att du bytt ägare. Har länge varit sugen på en weekend där. Andra förslag?

• Svar på tråden Herrgårdsweekend i Sverige. Tips om bra ställen
  • ajmaj

Har varit på Krägga herrgård i Bålsta, det var supermysigt! Och Friberghs var också väldigt bra.

Är lite sugen på att testa Sundbyholms slott vid Mälaren, de har bra priser tycker jag
    www.sundbyholms-slott.se/index.htm

• PicaGirl

Vi har tillbringat tid på Toftaholms Herrgård söder om Värnamo.... Underbart ställe!

Vacker natur, underbart SPA att ha för sig själv och fantastisk mat!!

/PicaGirl

• Mrs

Rånäs slott är helt underbart och väl värt pengarna.

Underbara rum, härlig matsal, mysiga promenader,
    utomhusbad vid sjön, god mat och dryck och supertrevlig personal.

Ska nog önska mig en weekend där i julklapp....igen :)

www.ranasslott.se

• Rödklint

Var på Dufveholms herrgård förra hösten. Var otroligt mysigt och romantiskt. Maten var fantastisk och det var skönt att bara slappna av.

Kan verkligen rekomenderas

• Champagne
    Kalle Karls mamma skrev 2007-09-04 22:31:37 följande:
    Karlaby kro men det ligger på österlen i skåne. Verkligen värt pengarnawww.countrysidehotels.se/hotell/karlabykro
    Ja shit vad mysigt det är där! Var där för ett år sen och jag vill åka dit igen!!! Maten var supergod och rummen var jättefina.
  • Dessie

Jag skriver som ajmaj - Krägga Herrgård som ligger 7 km utanför Bålsta + Friibergh som ligger mellan Bålsta & Örsundsbro.

• underverket 06

Någon av er som bott i svit med jacuzzi på dessa ställen. Jag vill nog gärna boka en svit med jacuzzi när vi åker. Verkar så mysigt.

• Mrs

Jajamensan ! Rånäs slott har 2 sorters sviter med jazuzzi !

Bodde i en av dem på våran bröllopsnatt :)

• Kix01

Karlaby Kro är mitt och makens paradis! Han tog mig dit på första dejten...och det funkade! Vilket ställe!!!

• cissi77

gimoherrgard kanske kan va något!

Svar på tråden Herrgårdsweekend i Sverige. Tips om bra ställen