• sara sofia

Har du varit i Makrigialos, på Kreta?

Jag vill veta allt om Makrigialos på Kreta. Funderar på att boka dit på Sunwing resort. Hotellet ser ju verkligen jättefint ut, men i övrigt verkar det öde där..... Så, fram med alla era åsikter tack!Glad

• Svar på tråden Har du varit i Makrigialos, på Kreta?
  • TisseTiger

Jag ville också åka dit men blev avrådd. Det är tydligen en miljon trappor överallt!

Men det ser ju superfint ut på bilderna.

• sara sofia

Ja det ser himla fint ut. Det som "avskräcker" mig är att det i övrigt verkar vara ett öde ställe. Jag vill ha lite affärer, restauranger, folkliv, strandpromenad och sånt också.... Hihi.
    Jasså så det är mycket trappor. Kanske lite jobbigt med ungarna då....

• TisseTiger

Ja det var ju det som var grejen, inget för barnvagn iaf. Sen har jag ett dåligt knä som säkert hade protesterat endel.

• sara sofia

Ingen annan som vet nåt...

• parantesen80

Var där för länge sen...
    Tyckte det var jättemysigt och fint, lantligt med lösa getter osv. Dock inget att rekommendera om man önskar "hålligång"...

• sara sofia

Det behöver inte direkt vara hålligång, jag ska resa med barnen. Men jag vill ha några olika restauranger att välja på, lite affärer och gärna en strandpromenad....
    Men vad jag har förstått så är det väldigt öde (förutom sunwing hotellen), stämmer det...?

• parantesen80

Du får räkna mig som en osäker källa Var där som "barn". Ganska öde. Kommer ihåg den långa underbara stranden, en gata med småaffärer & restauranger, annars var vi främst på hotellet(kommer inte ihåg om det var Sunwing).

• Nötkaka

Jag kan inte svara på din fråga men gå gärna in på kalimera.se och klicka på "diskutera, tipsa och fråga". Släng gärna in din fråga där så kanske du kan få svar.  Eller kanske på reseforum.se

Jag brukar slänga in mina frågor där om jag inte får svar här

• Mamman med två pojkar

Åker dit nästa vecka och ska bo på Sunwing Resort.

Har bara hört positivt om hotellet, många som åker tillbaks och det ser väldigt fint ut.
    Vi är inte ute efter hålligång eller shopping utan två veckors avkoppling med våra barn, så det var en anledning till att vi valde Makrigialos.

Får kika in här igen när jag kommit hemGlad.

Stolt & Lycklig Mamma till Leo-02 och Ted-06
  • sara sofia
    Mamman med två pojkar skrev 2007-09-05 19:56:03 följande:
    Åker dit nästa vecka och ska bo på Sunwing Resort. Har bara hört positivt om hotellet, många som åker tillbaks och det ser väldigt fint ut.Vi är inte ute efter hålligång eller shopping utan två veckors avkoppling med våra barn, så det var en anledning till att vi valde Makrigialos. Får kika in här igen när jag kommit hem.
    Ja gör det!
  • umpan

Vi var där sommaren 06. Var där i 3 veckor. Stranden där är underbar, hotellet underbart. Jag tycker det var jätte fint o skkulle gärna åka dit igen. Det ligger ju rätt så öde. Fanns en liten hamn man kunde gå till, mysigt att strosa runt där. Sedan fanns det pytte liet affärer, ytterst få restauranger. Men det är ju superdyrt att äta ute i grekland nu. Vi hade al inclusive och det blev bililgare. Hotellets mat är jätte god, hade olika teman varje dag.

Svar på tråden Har du varit i Makrigialos, på Kreta?