• mammamios

sulky för 8 mån tvillingar på resa?

Har någon några tips på sulkys för våra 8 mån tvillingar? Vi åker till Thailand i nov och vet inte om vi ska köra på en tvillingsulky eller två enkel-sulkys med adapter... Vilka enkelvagnar funkar med adapter? Vad är fördelar resp nackdelar med tvilling- kontra enkelsulky? Då dom är såpass små behöver det väl finnas fullt liggläge på vagnen? Vilka sulkys är bra att ha på resa, och fungerar de att ha som permanent vagn sedan (eftersom man inte är gjord av pengar och inte vill behöva köpa en massa vagnar i onödan)?

Hittils har vi bara haft en vanlig barnvagn (Brio) så vi vet i stort sett ingenting om nästa steg, dvs sulkys... Därför tar vi tacksamt emot alla tips och råd!!

//Mia

• Svar på tråden sulky för 8 mån tvillingar på resa?
  • mammamios

Ingen som har några tips?? Vi är så totalt okunniga på det här ämnet så det vore toppen om vi kunde få lite input!

• nesslan

Var i Thailand ska ni och vad hade ni tänkt göra på er resa ?
    Lättare att ge tips då :)

• AnnamedAochJ

just tvilling sulkys kan jag inget om, men vi har en enkelsulky från Maclaren (Techno XT) och den är vi väldigt nöjda med. Kolla gärna upp den för den finns även som tvillingsulky så vitt jag vet. Du kan läsa om dem på maclarenbaby.com

Alex, Alex världens bästa Alex
  • The Bumblebee

I somras fanns det en tvillingsulky på kampanj (ja det fanns en singelmodell oxå ) på Barnens Hus, tror att den bara kostade 300-400 kr. Borde ju finnas kvar i deras sortiment, även om det inte är säsong just nu.

Tror iofs inte att det var fullt liggläge på den, så det kanse inte är nåt för er.

Carena har en lite enklare tvillingvagn - den kanske skulle vara nåt? Den verkar ta liten plats ihopfälld - är ju oxå ett plus
    www.carenababy.com/CARENA/Sweden/STROLLERS/

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • The Bumblebee

Hm... Länken funkade inte. Men det är på www.carenababy.com och vagnen heter Twin Buggy - finns under fliken "syskonvagnar".

Carenas Lieback Lux (enkelmodell) är förresteb en jättebra sulky, med fullt liggläge osv.

• ebben

carena twin buggy är rätt tungstyrd o inte smidig att köra direkt........så den rekomenderar jag inte.
    försök hellre hitta 2 enkelsulkys! ni är väl 2 vuxna o då kan ni köra varsin.

• The Bumblebee
    ebben skrev 2007-09-09 08:32:46 följande:
    carena twin buggy är rätt tungstyrd o inte smidig att köra direkt........så den rekomenderar jag inte.försök hellre hitta 2 enkelsulkys! ni är väl 2 vuxna o då kan ni köra varsin.
    Ok - jag tycker att den verkar så smidig Men har bara kört den i butik. Bra att nån som testat ger sin röst oxå!
  • ebben

Jo,i butik går det an att köra.......men med två barn i ute i "terrängen" så är det inte lätt! svårt bara att gå på en trottoarkant.....o på en gräsmatta är JÄTTEtungt.....
    har en själv o visst som extravagn är den förvisso bra-men skulle inte vilja ha den m på semester......

• Morrizz

Såg att Herqules har en "twinbuggy" med fullt liggläge. Vet inget om den är bra eller inte men den kanske kan vara något?

www.herqules.ch/xl.asp&q2=H40602%20Black/Olive

Svar på tråden sulky för 8 mån tvillingar på resa?