• imsel

ta bort mörka ringar under ögonen?!

jag har så himla mörka ringar under ögonen, inga påsar..
    brukar ibland använda concealer, men jag är känslig mot parfym, så det börjar klia så jag kan inte ha det så ofta.

finns det någon kräm eller nåt (utan parfym) som funkar??

• Svar på tråden ta bort mörka ringar under ögonen?!
  • Näckrosen

Det kan vara värt att testa och äta järntabletter. Järnbrist kan visa sig på det sättet.

• mamma o dotter

finns en grej å kicks som ska funka men den koster 800 spänn he he vet inte mycker mer söker själv efter något mirakel

• imsel

ja 800 är nog lite för mycket för min lilla plånbok..
    järntabletter kanske kan vara nåt å testa, är ofta trött oxå..
    men har alltid haft mörka ringar, ända sen jag var liten, och då har jag inte haft järnbrist..

ingen annan som vet nåt bra?

• Asil1

Har också lidit av detta problem sedan jag var liten. Så jag följer tråden med spänning.

• Valeri

Förutom sömnbrist så kan även mörka ringar bero på att man smörjer in sig med ansiktskräm även under ögonen vilket man inte ska göra. Huden är sååå tunn och känslig där så det behövs en speciell ögonkräm.

Mina mörka ringar under ögonen började försvinna efter att jag varit på ett Mary Kay party och köpt en speciell ögonkräm för mörka ringar, fungerar faktiskt och finns väl säkert i andra märken oxå men dom har jag inte prövat.

• symaskinen

Du skulle ju kunna testa någon concealer av mineralpulver som är så poppis nu . De är ofta utan parfym och bra för känslig hud. Kostar en slant...men inte 800kr iallafall . Jag har I.D-make up mineralfondation och tycker det funkar bra .

• imsel
    symaskinen skrev 2007-09-04 22:35:16 följande:
    Du skulle ju kunna testa någon concealer av mineralpulver som är så poppis nu . De är ofta utan parfym och bra för känslig hud. Kostar en slant...men inte 800kr iallafall . Jag har I.D-make up mineralfondation och tycker det funkar bra .
    vars kan man köpa sån av mineralpulver då?..
    jag bor i luleå.
  • symaskinen
    imsel skrev 2007-09-05 11:41:07 följande:
    vars kan man köpa sån av mineralpulver då?..jag bor i luleå.
    Hudoteket som har webbshop...kommer ej ihåg den exakta adressen, men googla på det .
Svar på tråden ta bort mörka ringar under ögonen?!