• Pumpalicious

Brandbergen - vill man bo där?

Letar lägenhet i Haninge området då maken fått nytt jobb. Hittade en fin, men den ligger i Brandbergen, har hört att det är ganska stökigt där. Stämmer det?
    Finns det "bättre" områden?

• Svar på tråden Brandbergen - vill man bo där?
  • Marängen

Min kusin och hans sambo + två barn bor där och dem trivs jätte bra.
    Även min morbror och hans fru bor där och dem trivs också jätte bra.
    Vet inte om det är skillnad på bostadsrätts områden och hyresrätts områden. Min kusin bor i en bostadsrätt och min morbro i ett radhus.
    Iallafall trivs dem.
    Barnen går på dagis vid centrum ,superbra enligt kusinen.

• Pumpalicious

Skulle du säga att det är liknande Jordbro elller bättre/sämre?

• qulan

Flytade i från brandbergen hösten 02 men inte pga att jag inte trivdes utan pga av att dom höjde hyrorna !!
    Brandbergen har vart jättestökigt men dom senaste 5-10 åren har det lugnat ner sig!!

• Pumpalicious
    qulan skrev 2007-09-05 09:05:34 följande:
    Flytade i från brandbergen hösten 02 men inte pga att jag inte trivdes utan pga av att dom höjde hyrorna !! Brandbergen har vart jättestökigt men dom senaste 5-10 åren har det lugnat ner sig!!
    okej.. finns det fina grönområden eller är det bara betong på betong?
  • qulan

Brandbergen är i mina ögon mycket "bättre" än jordbro !!

• Marängen

Jordbro känner jag inte till.
    Men i Brandbergen har jag varit flera ggr. och tycker det verkar som vilken annan förort som helst.

• Marängen

Nää det finns hur mycket skog som helst

• Pumpalicious

ok tack för hjälpen

• qulan

Det är mycket grönområden o bra lekplatser !! saknar faktiskt den biten med parkerna o så !! dom har ju ett bad oxå som sköts bra !! o sen närheten till strandbad och tyrestaby

• Guldlokk

Jag växte upp i Jordbro och bodde där i 18 år tills jag fick erfarenhet av att bo i Brandbergen och det är ingen skillnad alls tycker jag. Båda är som vilka förorter som helst

Svar på tråden Brandbergen - vill man bo där?