• krost

Barnvagnsinköp i Västerås: Aros Baby eller Barnens Hus?

Hej!

Ni från Västerås som köpt era barnvagnar i traditionell affär (alltså inte via internet) - rekommenderar ni Aros Baby eller Barnens Hus? Det kan även gälla andra typer av inköp - men framförallt barnvagnar.

Vilka garantier finns från respektive återförsäljare?

• Svar på tråden Barnvagnsinköp i Västerås: Aros Baby eller Barnens Hus?
  • Linlugg

Hej!

Vi har köpt båda våra vagnar på Aros Baby. En Brio Kombi och sen en Brio Race och vi är jätteglada att vi handlade av dem! De är trevliga och kunniga samt duktiga på att svara på frågor. Sen har de varit supertrevliga och tillmötesgående när ex. racen gick sönder eller att beställa hem varor. Det är lite rörigt i affären men bästa stället att handla!

Vi har köpt andra saker från Barnens Hus men de är rent otrevliga där och har aldrig tid/lust att svara på frågor eller hjälpa till att kolla upp saker. Sen har de typ aldrig något hemma utan jättelång leverastid på de saker vi beställt där.

Gå på magkänslan vilka som känns rätt för dig men jag är jättenöjd med Aros Baby och kommer fortsätta handla där.

Lycka till!

.¸¸.·´¯)Linlugg
  • Hannah1982

jag gillar inte aros baby... mest för att det är trångt och näst intill omöjligt att få hjälp...

tycker dom på barnens hus är väldigt hjälpsamma. Lycka till!

• Shirley

har köpt våra vagnar på barnens hus och e nöjda

• ica67

Har köpt mina vagnar, barnstolar från Aros baby, och har varit nöjd med deras service.

• Sara25ma

Barnen hus kommer jag aldrig handla på.. inga större saker som vagn iallfall.. helt ointresserade av sina kunder.. blää

..Älskar mina fina..
  • SaidaIda

Jag har åkt till Eskilstuna och köpt mina senaste två vagnar eftersom jag inte gillar någon av butikerna. I Eskilstuna är de jätteintresserade av vagnar och har flera märken och modeller som inte Aros Baby eller Barnens hus tar in. De har bättre priser på Babycity i E-tuna än Aros baby (600 kr billigare Babytravel syskonvagn de lux).

Trevligare och mer serviceminded personal har de också.

• krost

Jag har bara blivit trevligt bemött på Barnens hus. På Aros baby var det däremot okunnig personal, trångt och stökigt samt dåligt utbud. Dessutom kan man ju undra varför de placerar tvillingvagnar en trappa upp (utan hiss) så att vi med våra redan stora magar ska kämpa oss upp dit...

• isold2003

Babyproffsen i Eskilstuna eller Babyland i Barakrby säger jag. Gillar varken Aros baby eller Barnens hus.

• krost

Eftersom det inte är aktuellt för oss att handla utanför Västerås vill jag fortfarande ha tips om gäller Aros Baby eller Barnens Hus

• Amadea

Vi köpte vår första vagn på Barnenshus & den är vi oxå nöjd men.
    Hon som hjälpte oss då var snäll & hjälpsam!
    Så det kan bero på vem man träffar på.

Aros Baby känns bara så trångt så jag har varit där 1 enda ggn!

• Misery

när jag varit med syrran på aros baby så har hon fått bra mkt bättre service än på barnens hus där dem inte vet någonting ...så jag tycker aros baby

• roxxbury

Har handlat det mesta på aros baby men nu har jag "övergett" dom. tycker inte att de ger bra service o rörigt är det. Sista jag köpte där var en syskonvagn som jag var mycket missnöjd med. Handlar numera i E-tuna på babyproffsen men ska man handla i västerås skulle jag helt klart välja Barnens Hus!

• Kanina81

Håller med föregånde, babyproffsen i E-tuna slår västerås butikerna. Den är himla bra.

• Leone i Västerås

Jag tycker att Barnens Hus i Västerås är jättebra. Jag har köpt fem barnvagnar och två bilbarnstolar där de senaste 18 månaderna, plus massor av annat till barnen.
    Personalen är jätetrevlig och väldigt serviceminded (särskilt Rosa!)
    En kanonbra butik!

• mrsbygg

handlar allt på arosbaby! köpt våra vagnar, bilstolar osv osv där!
    tycker dom är bäst och super trevliga!

barnens hus känns bara stor å opersonligt..

Svar på tråden Barnvagnsinköp i Västerås: Aros Baby eller Barnens Hus?