• ModerBlå

Hur många ggr i veckan äter du riktig hemlagad mat(Läs ts först)

Med riktig hemlagad mat menar jag att allt görs på råvaror. Alltså inte färdig mat såsom pulvermos, färdig pyttipanna, färdiga fiskpinnar osv.

Alltså endast på råvaror.

Nu fick ni tänka till lite

De ggr ni inte äter riktig hemlagad mat vad äter ni för färdig mat då? Och går ni ut på restaurang?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många ggr i veckan äter du riktig hemlagad mat(Läs ts först)
  • Maddizen

minst fem dagar i veckan. Men det är inte alltid vi lagar helt hemlagat både till lunch och middag, oftast blir nått utav målen halvfabrikat som fiskpinnar m.m

**Karl-Casper våran prins**
  • mamsingenX4

Alla dagar, minst en gång om dagen! FÖr mig verkar denna fråga "konstig" då jag tycker att det är en självklarhet att man äter riktig hemlagad mat! Ibland undrar man ju hur folk nuförtiden äter egentligen, är det okunnighet i matlagning som är orsaken eller lathet?!

• ModerBlå
    mamsingenX4 skrev 2007-09-05 11:38:13 följande:
    Alla dagar, minst en gång om dagen! FÖr mig verkar denna fråga "konstig" då jag tycker att det är en självklarhet att man äter riktig hemlagad mat! Ibland undrar man ju hur folk nuförtiden äter egentligen, är det okunnighet i matlagning som är orsaken eller lathet?!
    ja hemlagat är dessutom godast! men jag tror inte att det är okunninghet snarare tidsbrist och lathet!
  • NiXxI

Har faktiskt aldrig halv/helfabrkat hemma...så jag lagar all mat med råvaror. Men det är enbart för jag jag är så kräsen
    Fast, jag gör ju inte falukorven själv t.ex
    Så jag röstade på 6 dagar i veckan, för någon gång i månaden blir det en pizza eller liknande...

En Loppa och en Räka och mitt livs verk är fulländade
  • Dino78

Det varierar...5-6 dagar i veckan. Vi brukar beställa kebab en gång i veckan och sen kanske vi äter pomfritt och hamburgare nån dag men ananrs gör jag egen mat.
    Men jag står ju inte och gör min egen pasta och så på sätt och vis så är det ju halvfabrikat för det mesta ändå?

DIF i själ och hjärta
  • Champagne

Ca 4 gånger. Om det blir halvfabrikat så är det oftast en mix som man blandar med tex falukorv eller nån färdig pesto, soltorkade tomater osv.

• Ex ungue leonem
    ModerBlå skrev 2007-09-05 11:39:48 följande:
    ja hemlagat är dessutom godast! men jag tror inte att det är okunninghet snarare tidsbrist och lathet!
    Där var du snabb att döma på förhand!
  • Mia83

Visst händer det att vi köper halv-/helfabrikat eller hämtmat, men det är undantag.
    Räknar man ut ett snitt så blir det väl kanske lagad mat från grunden 6 dgr i veckan.

• nean82

Mjöl och sånt räknas väl egentligen också som halvfabrikat?
    Eller hur är det?

• Angel80

Mer än sju gånger i veckan. Då räknar jag även in måltider ute. Alltså inte McDonalds och sådana ställen, utan tex luncher och middagar på restaurang.

Hemma äter vi alltid lagad mat, finns sällan några halvfabrikat hemma hos oss, det enda vi kanske inte gör själv är tex pasta. Känns lite väl avancerat i vardagen med en liten att göra sin egen pasta.

Jag anar ugglor i potatisåkern och har många bollar i elden.
Svar på tråden Hur många ggr i veckan äter du riktig hemlagad mat(Läs ts först)